11 February 2011

Injury news : No new injury

Johan Djourou berada di landasan yang tepat untuk kembali bergandingan bersama-sama Laurent Koscielny pada perlawanan menentang Wolves esok selepas kecederaan lututnya sudah pulih.. Namun Djourou akan melalui ujian kecergasan terlebih dahulu untuk memastikan yang beliau sudah bersedia sepenuhnya untuk bergandingan dengan Koscielny di bahagian pertahanan Arsenal..

Alex Song juga akan bersama-sama Djourou semasa ujian kecergasan nanti sebelum dibenarkan kembali ke dalam kesebelasan utama selepas pulih sepenuhnya dari kecederaan thigh.. Song dijangka tiada sebarang masalah untuk melepasinya selepas menurut Arsene Wenger, Song sudah 90% bersedia sepenuhnya..

Namun jika Song gagal melepasi ujian kecergasan (harap-harapnya ianya x akan berlaku) Denilson yang baru pulih dari kecederaan hamstring sudah bersedia 100% untuk mengisi kekosongan yang ditinggalkan Abou Diaby yang digantung 3 perlawanan dan kemungkinan juga Song..

Wenger turut menyampaikan berita baik tentang kecederaan hamstring Samir Nasri.. Nasri telah mula menjalani latihan semula namun Wenger menjangkakan yang Nasri hanya akan bersedia sepenuhnya minggu depan.. Harapnya Nasri akan cergas sepenuhnya semasa menentang Barcelona pertengahan minggu depan..

Sementara itu kesemua pemain-pemain Arsenal yang menjalani tugasan antarabangsa telah disahkan bebas sepenuhnya dari sebarang masalah kecederaan.. Harapnya perlawanan menentang Wolves esok tidak akan menyaksikan senarai pemain Arsenal yang dilanda kecederaan kembali panjang kerana kita akan berhadapan Barcelona minggu depan..

Marilah kita berdoa supaya tiada pemain tongga utama kita yang mengalami kecederaan semasa, sebelum dan selepas perlawanan Barcelona minggu depan dan Wolves esok.. Harapnya adalah seorang dua tonggak utama Barca yang injured.. Kerana ianya pasti akan membesarkan lagi peluang untuk kita membalas dendam ke atas Barcelona.. Adios!!

0 comments:

Post a Comment