19 May 2011

Wenger - I'll fight very hard to keep Cesc

Cesc Fabregas yang telah pun tamatnya musim ini akan kembali semula musim depan selepas Arsene Wenger menegaskan yang beliau akan mengekalkan Cesc Fabregas di Arsenal sekali lagi.. Berikut adalah kenyataan Wenger.. "That's a question I've heard already a few times in a press conference and I expect him to be here [next season].."

"I will fight very hard to keep him here.. You have always to fight when you have a player of that quality, you must always fight to keep your players, of course.. What guarantees you that if you go somewhere else you will win trophies?.. The biggest pride for a captain is to be committed to his club and deliver trophies with his team.."

"A player who changes his club every time he is frustrated or when he doesn’t win a trophy, goes nowhere.. I believe the quality of sports life is to be committed to your club and not just to move out when it does not go as well as you expected.. Cesc Fabregas played 22 games this season out of 38 and we expect him to play between 30 and 38. That will make a huge difference to our efficiency [next season] as well.."

Jadi segala rumor yang Wenger bersedia melepaskan Fabregas musim panas ini adalah tidak benar sama sekali.. Sementara itu pemain buruan Zenit St. Petersburg, Andrei Arshavin dijangkakan Wenger akan terus kekal di Arsenal walaupun musim ini merupakan musim yang penuh pasang surut bintang Rusia tersebut..

Sementara itu Wenger memberikan petunjuk yang fans Arsenal akan menyaksikan aksi daripada penyerang berusia 18 tahun kelahiran Jepun yang menyertai Arsenal musim sejuk yang lalu dengan lebih rapat lagi selepas Ryo Miyaichi yang digelar sebagai Ryodinho di Belanda selepas muncul sebagai superstar Feyenoord hanya selepas beberapa bulan menyertai Feyenoord secara pinjaman..

Wenger mengakui beliau akan menyenaraikan Miyaichi di dalam skuadnya untuk kempen pra musim nanti untuk menyaksikan lebih rapat aksi pemain Jepun ini yang telah menerima respon positif sejak menyertai Arsenal dan di pinjamkan ke Feyenoord.. Dan jika Wenger berpuas hati, beliau akan cuba untuk menyelesaikan work permit Miyaichi.. Apa-apa pun x sabar nak menyaksikan kelibat Miyaichi semasa pra musim nanti..

Sementara itu selepas kapten pasukan Cesc Fabregas disahkan tidak akan beraksi perlawanan akhir musim ini menentang Fulham, Samir Nasri, Gael Clichy dan Abou Diaby berada di dalam keraguan untuk aksi menentang Fulham ahad ini dengan mereka bertiga akan melalui ujian kecergasan minit akhir sebelum sebarang keputusan dibuat Wenger.. Harap-harapnya Clichy dan Nasri akan cergas sepenuhnya untuk beraksi ahad ini.. Adios..

0 comments:

Post a Comment