29 July 2011

Diaby undergoes surgery

Arsene Wenger telah mengesahkan yang Abou Diaby tidak akan beraksi sehingga bulan September selepas menjalani pembedahan di buku lalinya yang kerap cedera sepanjang musim lepas.. Wenger menjangkakan Diaby akan kembali ke dalam pasukan pada akhir bulan Ogos..

Sementara itu Maroune Chamakh yakin yang beliau mampu untuk melakukan lebih banyak impak pada musim baru nanti walaupun sepanjang pra musim ini Chamakh gagal menarik perhatian peminat Arsenal sehingga ada segelintir yang memberitahu Chamakh patut dijual dan Bendtner perlu dikekalkan..

Walau apa-apa pun sejujurnya Atikah masih tidak puas hati dengan Chamakh.. Atikah perlu akui beliau cukup bagus semasa memegang bola namun cukup teruk semasa cuba melakukan percubaan menggunakan kakinya.. Dan kadang-kadang Chamakh membuat keputusan yang bodoh di depan pintu gol semasa beliau mempunyai peluang untuk skor.. Harapnya Chamakh mampu jadi lebih baik musim depan..

Sementara itu Atikah mahu terangkan serba sedikit tentang peraturan baru di Emirates Cup musim ini.. Jika musim sebelumnya setiap gol akan diberikan mata kali ini ianya tidak digunakan lagi dengan pemenang akan memperoleh 3 mata sementara pasukan yang mencatatkan keputusan seri akan menerima 1 mata..

Jika ada pasukan yang berkongsi mata peraturan pembezaan gol akan digunakan sebelum menggunakan peraturan siapa yang menjaringkan lebih banyak gol.. Namun jika masih sama kedua-dua pasukan akan dikira pemenang.. Dan pada kejohonanan kali ini seramai 11 pemain boleh berada di bangku simpanan namun hanya 6 pemain dibenar ditukarkan.. Dan siapa yang menerima kad merah sama ada secara langsung atau menerusi dua kad kuning, pemain tersebut akan digantung sehingga tamat kejohanan.. Adios..

0 comments:

Post a Comment