18 July 2011

Gervinho complete Arsenal move

Sebelum Atikah bercerita tentang Gervinho Atikah nak beri sedikit berita tentang kapten pasukan Cesc Fabregas.. Fabregas yang masih mengalami kecederaan dan hanya menjalani latihan ringan dijangka tidak akan bersedia sepenuhnya untuk melalui perlawanan persahabatan menentang FC Cologne di Jerman hujung minggu ini..

Denilson berkemungkinan besar tidak akan ke Jerman selepas Arsene Wenger mengesahkan Denilson akan dipinjamkan ke Brazil selama semusim.. Denilson yang menyifatkan perpindahannya itu akan membuatkannya sedih kerana akan meninggalkan Arsenal dijangka akan meninggalkan Arsenal secara pinjaman tidak lama lagi dengan Sao Paulo dijangka menjadi destinasi Denilson.. Sebaik sahaja Arsenal mengesahkannya Atikah akan beritahu..

Sementara itu Ladies and Gentleman let me show you the new Arsenal player.. Gervinho telah melengkapkan perpindahan yang dilaporkan bernilai 12 juta euro ke Arsenal dari Lille dengan Gervinho akan mengikuti pra musim kem Arsenal di Jerman minggu ini.. Dengan Gervinho akan membuat pernampilan pertamanya di dalam jersi Arsenal semasa menentang FC Cologne..

Namun Gervinho bukanlah pemain pertama yang di bawa masuk Arsene Wenger musim panas ini.. Carl Jenkinson dan kemudia diberikan nombor jersi bernombor 25 merupakan pembelian pertama Wenger selepas Arsenal berjaya mendapatkannya dari Charlton Athletic pada harga hanya 1 juta pound di mana bagi Atikah cukup berbaloi selepas melihat aksinya dari dekat semasa perlawanan menentang Malaysia tempoh hari..

Gervinho telah menandatangani kontrak jangka masa panjang bersama Arsenal.. Disebalik kegembiraan Arsene Wenger dan peminat-peminat Arsenal di atas kejayaan menandatangani pemain berusia 24 tahun ini, pemain-pemain Arsenal jelas sekali gembira dengan kemasukannya dengan rakan senegaranya Emmanuel Eboue pasti akan menjadi yang paling gembira..

Gervinho melalui musim yang cukup berjaya di Lille musim lepas selepas berjaya membantu mereka mencatatkan kejayaan memenangi Ligue 1 dan Coupe De France dengan Gervinho berserta seorang lagi pemain yang sering dikaitkan dengan Arsenal Eden Hazard muncul pemain tonggak Lille semasa kejayaan yang cukup membanggakan tersebut..

Sebelum perpindahannya ke Arsenal diselesaikan berbagai-bagai masalah berlaku.. Gervinho yang mempunyai baki kontrak setahun daripada kontraknya di Lille sebelum perpindahannya turut menjadi sasaran musuh tradisi Arsenal, Tottenham Hotspurs yang dilaporkan bersedia membayar lebih daripada Arsenal kepada Lille.. Begitu juga dengan Marseille..

Namun Gervinho berkeras untuk meninggalkan Lille untuk ke Arsenal dengan Gervinho telah memberikan surat untuk berpindah dan mahukan perpindahan ke stadium Emirates.. Arsenal dan Lille akhirnya mencapai kata persetujuan namun perpindahan Gervinho menghadapi sedikit masalah berkaitan kertas kerjanya.. Namun akhirnya Gervinho sah milik Arsenal..

Musim lepas menyaksikan Gervinho menjaringkan sejumlah 18 gol daripada 49 perlawanan di dalam kesemua perlawanan dan pada Piala Dunia 2010 yang lalu Gervinho telah meledak 2 gol daripada 3 perlawanan di mana beliau datang dari bangku simpanan.. Gervinho dilaporkan bakal memakai jersi bernombor 9 Arsenal yang sebelum ini dipakai oleh Eduardo..

"It’s a great feeling to be an Arsenal player.. I’m very happy.. I’ve always dreamed to play for this Club.. I’ve achieved this dream now and I am so happy.. It’s one of the most beautiful days of my life.. I’m very happy to have the chance to work with Arsène Wenger.. I came here because I believe that he can improve my game and help me reach another level, but the most important thing for me is that I bring a lot to the team for whom I’m playing.."

"Gervinho is a player that can play in a number of positions up front.. He can play on the right, on the left and through the middle.. He has qualities that I find very important, like his movement off the ball.. He has the qualities we like technically.. He is good one against one, he is strong and was the best provider in the French league with assists and he scored 15 goals. I think he is a very good addition to the squad.."

So welcome to the Gunners Gervinho.. Harapnya selepas ini Wenger membawa masuk satu atau dua pemain lagi.. Setakat ini Atikah gembira dengan pengambilan Carl Jenkinson dan sudah semestinya Gervinho.. So selepas ini Gary Cahill ataupun Christopher Samba?? Walau sesiapa pun pastikan mereka bagus untuk Arsenal.. Dan jangan lupa seorang yang bernama besar.. Adios!!

0 comments:

Post a Comment