06 August 2011

Arsenal Ladies 4-0 Lincoln Ladies

Arsenal Ladies bangkit daripada kekalahan perit 3-1 ke atas musuh tradisi Everton Ladies dengan kejayaan membenam Lincoln Ladies 4-0 dengan Arsenal Ladies mendominasi keseluruhan permainan dengan Ladies bernasib baik Everton berjaya menumbangkan Birmingham Ladies 3-2 pada satu lagi perlawanan untuk menyaksikan Ladies bakal mendahului liga hujung minggu ini jika mereka berjaya menang esok..

Perlawanan ini menyaksikan Jayne Ludlow kembali memakai lilitan kapten pasukan setelah sekian lama tugas tersebut diberikan kepada Katie Chapman.. Laura Harvey sekali lagi merehatkan kapten pasukan, Faye White mungkin untuk memastikan Faye bebas dari sebarang kecederaan untuk perlawanan penting esok yang bakal menentukan kejuaraan liga..

Selepas cubaan demi cubaan dilakukan Ladies berjaya dipatahkan penjaga gol Lincoln akhirnya pada minit ke-21 Ladies mendahului juga melalui tandukan Julie Fleeting yang gagal untuk dikeluarkan daripada garisan gol tepat pada masanya oleh pertahanan Lincoln..

Passing Danielle Carter yang berjaya menemui Kim Little pada minit ke-39 menyaksikan Little melakukan aksi yang boleh Atikah katakan tipikal Little dengan beliau mudah memperdayakan barisan pertahanan Lincoln dan penjaga gol mereka sebelum merembat cantik bola ke penjuru gawang untuk gol kedua Ladies..

Seminit kemudiannya crossing Katie Chapman yang terkena pertahanan Lincoln menuju tepat kepada Carter yang cukup cemerlang menghuru-harakan pertahanan Lincoln pada perlawanan tersebut.. Carter melakukan voli cantik yang menyaksikan penjaga gol Lincoln terkedu di mana Carter yang sebelum ini menjaringkan dua gol cantik semasa menentang Chelsea menyifatkan gol tersebut adalah gol terbaik sepanjang kariernya..

10 minit sebelum tamat perlawanan Kim Little sekali lagi menunjukkan skil tahap dunianya dengan beliau bijak menewaskan pertahanan Lincoln sebelum merembat daripada luar kotak penalti yang gagal dijangkau penjaga gol Lincoln untuk gol keempat Ladies dan menutup aksi dominan pasukan Arsenal Ladies..

Namun perlawanan esok akan menjadi lebih sukar dan kepentingan untuk pasukan Ladies mencatatkan kemenangan memang tidak mampu dikatakan.. Ladies perlu menang ke atas pendahulu liga Birmingham esok untuk mendahului liga dengan kelebihan 1 mata dan 1 perlawanan di dalam tangan dengan hanya 4 perlawanan lagi berbaki (termasuk perlawanan esok)..

Ladies sebelum ini telah dikecewakan semasa menentang Birmingham di tempat sendiri dengan Laura Harvey pastinya berharap pemain seperti Faye White, Jayne Ludlow dan Katie Chapman mampu membantu pasukan mencatatkan kemenangan penting dengan pemain muda, Danielle Carter berharap beliau mampu sekali lagi mengegarkan jaring dan seterusnya membantu pasukan mencatatkan kemenangan.. So good luck kepada skuad Arsenal Ladies..

0 comments:

Post a Comment