26 July 2011

Jay Emmanuel-Thomas ke Ipswich Town

Perpindahan penyerang muda terbaik Ipswich, Conor Wickham ke Sunderland telah menyaksikan Ipswich ketiadaan penyerang yang bagus.. Ini telah menyaksikan Ipswich mengadakan perbincangan bersama Arsenal FC untuk mendapatkan khidmat Jay Emmanuel-Thomas bukan secara pinjaman namun secara tetap..

Arsenal FC dan Ipswich Town masing-masing telah mengesahkan perjanjian bernilai 1 juta pound telah pun di capai untuk khidmat Emmanuel-Thomas atau lebih dikenali sebagai JET dikalangan peminat The Gunners.. Menurut spy Atikah pemergian JET adalah disebabkan masalah disiplin dan attitudenya.. Namun ianya hanyalah khabar angin.. Entah benar ataupun tidak..

JET disebut-sebut sebagai penyerang prolifik Arsenal pada masa akan datang namun hanya mampu membuat 5 pernampilan sahaja bersama Arsenal dengan 4 daripadanya daripada bangku simpanan.. Dan JET gagal untuk menjaringkan sebarang gol namun persembahannya sudah cukup memikat Gooners..

Perpindahan secara pinjaman JET ke Cardiff City bersama-sama Aaron Ramsey musim lepas berakhir dengan sedikit kegagalan selepas beliau hanya beraksi 9 perlawanan dan hanya menjaringkan 2 gol sementara Ramsey menunjukkan belangnya di bekas kelabnya itu sebelum pulang semula ke Arsenal dan muncul hero semasa menentang Manchester United..

"Obviously it came to the stage in my career at Arsenal where I needed to be playing games.. I had a decision to make and Ipswich seemed the right place for me.. I had a good time at Arsenal and I'm going to miss all the boys but my future is about me and I needed to move on.. I was impressed with what Paul Jewell had to say - and the team he is building.. I know he is looking to bring in more players and it is the club's ambition to get in the Premier League.. That's my goal as well, to play in the Premier League with Ipswich.."

Itulah kenyataan yang dikeluarkan Jay Emmanuel-Thomas selepas disahkan sebagai pemain Ipswich Town.. Walau apa-apa pun semoga berjaya kepada JET.. Patutlah Arsene Wenger bawak Benik Afobe ke Jerman berbanding Jay Emmanuel-Thomas.. Hmm.. Well seorang pergi muncul seorang lagi prospek kan??

Sementara itu muncul khabar angin yang Arsenal akan kehilangan seorang lagi pemain iaitu Emmanuel Eboue.. Dilaporkan Arsenal dan Besiktas (sebenarnya Galatasary.. Sorry) telah mempersetujui nilai perpindahan sebanyak 4 juta pound untuk Eboue.. Buat masa ini Atikah tidak akan merasmikan ataupun menafikan berita ini.. Selagi Arsenal FC tidak mengesahkannya Atikah tegaskan sekali lagi yang ini hanyalah khabar angin..

Namun jika benarlah Eboue akan meninggalkan Arsenal Atikah yakin sebahagian besar peminat Arsenal akan merindui pemain versatil ini.. Namun jika Eboue pergi ini membawa maksud yang Carl Jenkinson akan menjadi back up Bacary Sagna.. Dan selepas menyaksikan aksinya dengan dekat tempoh hari Atikah yakin beliau lebih daripada bagus untuk menjadi back up Sagna..

Namun pemergian Eboue pastinya dirindui.. Keazamannya untuk meningkat selepas diboo peminat sendiri patut dicontohi kesemua pemain Arsenal.. Eboue bukan sahaja membuatkan rakan-rakan sepasukannya ketawa namun juga peminat-peminat setia Arsenal.. Harapnya ianya hanyalah rumors.. Tidak lebih daripada itu.. Adios..

1 comments:

azfarannur said...

masih ingat lagi dia diboo slps mjadi pmain gantian y dikuarkan smula akibat cara bmain y truk... tapi dia bingkas bangkit slps tu... boleh bermain dkiri dan kanan pertahanan dan tengah...nyata eboue player y bagus.. ada fans kata eboue sorg plyer y setia.. tp syg pula kalo dia jarang bermain...

27.7.11

Post a Comment