08 March 2011

Kejutan Robin Van Persie

Robin Van Persie memberikan kejutan di London Colney selepas dilihat kembali menjalani latihan bersama-sama rakan sepasukannya selepas hanya seminggu disisihkan akibat kecederaan lutut yang dijangka akan menyisihkan beliau sehingga bulan April.. Namun Van Persie telah melakukan kejutan dan hasil imbasan juga telah menunjukkan kesan positif..

Arsene Wenger telah menyenaraikan 19 pemain untuk menentang Barcelona dengan keputusan akhir akan dilakukan Wenger nanti untuk mengugurkan seorang pemain sama ada RVP ataupun pemain lain.. Wenger telah memberitahu yang jika Van Persie berjaya cergas, beliau tidak ada sebarang sebab untuk mengugurkan nama Van Persie pada saat akhir..

Cesc Fabregas dan Jack Wilshere turut memberikan kegembiraan kepada pasukan Arsenal selepas berjaya pulih tepat pada masanya untuk turut serta di dalam pasukan yang akan terbang ke Nou Camp nanti dengan hanya Alex Song sahaja gagal untuk pulih dari kecederaannya.. Namun ketiadaan Song akan diisi oleh Denilson ataupun Abou Diaby..

Bagi Atikah Denilson merupakan orang yang tepat untuk mengisi kekosongan Song dengan syarat Denilson berada di tahap terbaiknya.. Sejujurnya Denilson memang teruk semasa menentang Sunderland tempoh hari namun bila Denilson beraksi di tahap terbaiknya, kita semua tahu beliau cukup berkemampuan untuk mengisi kekosongan Song..

Diaby juga merupakan pemain yang sesuai untuk mengisi kekosongan Song namun bagi Atikah Diaby bukanlah seorang defensive midfielder.. Namun walau siapa pun yang dipilih Wenger marilah kita berharap beliau akan menjalankan tugasnya dengan sebaik-baiknya untuk menghalang pergerakan pemain Barcelona..

Sementara itu.. Carlos Puyol yang dijangka kembali ke dalam pasukan Barcelona telah disahkan pasukan perubatan Barcelona yang Puyol sama sekali tidak akan kembali semasa perlawanan menentang Arsenal selepas Puyol masih mengalami kecederaan di lututnya.. Dengan Gerard Pique digantung perlawanan, barisan pertahanan Barca dilihat cukup goyah..

Selain kehilangan Song kita tidak kehilangan mana-mana pemain lagi.. Dengan Van Persie dijangka akan turut serta di dalam pasukan dan bahagian bek kanan akan kembali di isi oleh Bacary Sagna yang telah menamatkan pergantungan perlawanannya, pasukan Arsenal ke Nou Camp kali ini tidak kurang hebatnya.. So good luck Gunners!! Adios!!

1 comments:

Zamzaliman said...

MENYUKAI STATUS ANDA!!!!
´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶
´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´¶¶´´´´´´´´´´¶¶
´´´´´´¶¶¶¶¶´´´´´´´¶¶´´´´´´´´´´´´´´¶¶
´´´´´¶´´´´´¶´´´´¶¶´´´´´¶¶´´´´¶¶´´´´´¶¶
´´´´´¶´´´´´¶´´´¶¶´´´´´´¶¶´´´´¶¶´´´´´´´¶¶
´´´´´¶´´´´¶´´¶¶´´´´´´´´¶¶´´´´¶¶´´´´´´´´¶¶
´´´´´´¶´´´¶´´´¶´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´¶¶
´´´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´¶¶
´´´¶´´´´´´´´´´´´¶´¶¶´´´´´´´´´´´´´¶¶´´´´´¶¶
´´¶¶´´´´´´´´´´´´¶´´¶¶´´´´´´´´´´´´¶¶´´´´´¶¶
´¶¶´´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶´´´´¶¶´´´´´´´´¶¶´´´´´´´¶¶
´¶´´´´´´´´´´´´´´´¶´´´´´¶¶¶¶¶¶¶´´´´´´´´´¶¶
´¶¶´´´´´´´´´´´´´´¶´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´¶¶
´´¶´´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶´´´´´´´´´´´´´´´´´´´¶¶
´´¶¶´´´´´´´´´´´¶´´¶¶´´´´´´´´´´´´´´´´¶¶
´´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶´´´´´¶¶´´´´´´´´´´´´¶

8.3.11

Post a Comment