05 March 2011

Pre Match : Arsenal VS Sunderland

Arsene Wenger telah dipilih sebagai Pengurus Terbaik BPL Bulan Februari yang kali terakhir di menangi Wenger pada bulan Disember 2007.. So tahniah Wenger.. Adalah lebih manis jika pemain terbaik bulanan BPL juga merupakan pemain Arsenal.. Namun sayangnya anugerah tersebut telah diberikan kepada Scott Parker..

Arsenal akan menanti kunjungan Sunderland di Emirates Stadium malam ini dengan misi mengutip 3 mata penuh untuk merapatkan jurang dengan Manchester United kepada 1 mata di mana MU akan menerima tentang Liverpool esok dan harapnya MU akan sekali lagi keciciran mata dengan selepas perlawanan MU VS Liverpool esok, Arsenal akan mempunyai satu perlawanan dalam tangan..

Perlawanan ini akan menyaksikan Wenger menurunkan Aaron Ramsey buat pertama kalinya sejak bulan Februari 2010.. Walaupun Cardiff City telah menunjukkan berbagai tawaran kepada Wenger untuk mendapatkan semula Ramsey secara pinjaman, Wenger telah menolaknya ketepi dengan menegaskan Ramsey akan beraksi malam ini selepas kapten, Cesc Fabregas akan direhatkan akibat kecederaan hamstring..

Laurent Koscielny turut akan kembali ke dalam pasukan selepas pulih daripada kecederaannya dengan Koscielny pastinya mahu bangkit kembali selepas kesilapannya di Final Piala Carling yang lalu.. Mengikuti Fabregas.. Song turut akan diketepikan pada perlawanan ini akibat kecederaan dengan dijangka Song akan kembali tepat pada masanya sewaktu perlawanan menentang Barcelona..

SZCZESNY
SAGNA-----DJOUROU-----KOSCIELNY-----CLICHY
RAMSEY------WILSHERE
NASRI-----ROSICKY-----ARSHAVIN
BENDTNER

Inilah bayangan kesebelasan utama Arsenal malam ini.. Perlawanan ini akan disiarkan secara langsung pada pukul 11 malam di Astro ESPN saluran 812.. Harapnya Arsenal akan memperolehi 3 mata penuh untuk terus memberikan cabaran kepada MU yang akan menentang Liverpool hujung minggu ini.. Adios!!

0 comments:

Post a Comment