10 November 2010

Vermaelen suffers injury set-back

Thomas Vermaelen yang kembali menjalani latihan memberikan berita buruk kepada kem Arsenal selepas Vermaelen telah mencederakan kembali kecederaan achillesnya yang baru pulih.. Ini telah memaksa Arsenal menghantar Vermaelen berjumpa dengan doktor pakar untuk mengetahui dengan lebih lanjut kecederaan Vermaelen.. Ini adalah kenyataan Wenger..

"We don’t have good news about Thomas Vermaelen.. He had a little set-back yesterday in training and he has to see specialists again.. I don’t know where we go with Thomas time-wise but at the moment he can not play.. I can’t give you any time scale at all.. On the scan his Achilles is completely clear but as soon as he stays out for a while it tightens up and he has pain. We don’t know the source of his pain.."

Samir Nasri yang mengalami kecederaan betis pada perlawanan menentang Newcastle yang lalu akan kembali semula ke pangkuan pasukan selepas kecederaan yang di alaminya tidak teruk di mana ianya telah memaksa Wenger mengeluarkan beliau dan membawa masuk Andrei Arshavin pada perlawanan tersebut..

Arsene Wenger yang mempetaruhkan Robin Van Persie yang baru kembali pada perlawanan menentang Newcastle United tempoh hari disahkan staf perubatan Arsenal yang RVP akan turut serta bersama pasukan menentang Wolves.. Ini adalah kenyataan Wenger.. " Robin Van Persie had only one training session before Sunday.. He gets sharper everyday.. Yesterday he had some pain because it was the first time he had played.. But today he was better already.. In a few days he will be alright.."

Abou Diaby pula akan menjalani pemeriksaan lanjut sama ada pada hari rabu atau khamis ini untuk memastikan bila beliau akan kembali ataupun Diaby terpaksa berjumpa doktor pakar sekali lagi tentang kecederaan berulang buku lali yang di alaminya selepas diterjah keras pemain Bolton, Paul Robinson..

Sementara itu tiada sebarang berita tentang Manuel Almunia.. Adakah Wenger sebenarnya sudah terlupa yang beliau ada seorang lagi penjaga gol yang bernama Manuel Almunia?? Hmm.. Entahla.. Atikah sebenarnya pelik x akan kecederaan siku Almunia teruk sangat.. Patah ke?? Hmm.. Entahla.. Hanya Almunia sahaja yang tahu..

Sementara itu Arsenal akan merindui aksi agresif dan kelibat Laurent Koscielny untuk perlawanan menentang Wolves dan Everton hujung minggu ini selepas tentangan Arsenal tentang kad merah yang diterima Koscielny telah ditolak FA England.. Oh dalam masa yang sama tiada sebarang berita tentang Aaron Ramsey.. Adios!!

0 comments:

Post a Comment