02 October 2012

Team News : Arteta dalam keraguan

Jack Wilshere yang telah beraksi selama 63 minit bersama skuad U-21 Arsenal telah menyaksikan membuatkan ramai orang bergembira. Namun Arsene Wenger pantas memberitahu beliau tidak akan terburu-buru menurunkan Wilshere yang telah 14 bulan diketepikan akibat kecederaan. Wenger turut memberitahu tiada sebarang masalah daripada Wilshere yang beraksi dalam perlawanan pertamanya sejak 14 bulan.

Namun berita buruk daripada Mikel Arteta yang terlepas latihan selepas mengalami kecederaan buku lali. Arteta akan membuat ujian esok untuk melihat berapa serius kecederaan buku lali yang dialaminya. Sementara itu Abou Diaby turut disahkan akan diketepikan selama 3 minggu selepas mengalami kecederaan paha yang memaksanya dibawa keluar semasa perlawanan menentang Chelsea.

Sementara itu Carl Jenkinson telah diajukan soalan mengenai masa depan bola sepak antarabangsanya. Prestasi cemerlangnya di posisi bek kanan Arsenal musim ini telah menyaksikan terdapat laporan yang mengatakan Roy Hodgson bersedia untuk memanggilnya. Jenkinson yang turut boleh bermain untuk Finland mengakui telah menerima panggilan daripada Finland.

Namun Jenkinson menegaskan buat masa ini beliau mahu fokus dengan Arsenal sebelum membuat sebarang keputusan. Adios.

0 comments:

Post a Comment