23 April 2011

Arsenal Ladies 1-0 Bristol Academy

Arsenal Ladies yang dikecewakan oleh pasukan Olympique Lyon pada separuh akhir Champions League hujung minggu lalu berhasrat untuk kembali mencatatkan kemenangan di perlawanan kedua FA WSL dan perlawanan pertama mereka di hadapan peminat sendiri dan juga untuk membalas dendam pasukan lelaki Arsenal yang di ikat 3-3 oleh musuh tradisi Tottenham Spurs walaupun mendahului 3-1..

Ladies menerima kunjungan Bristol Academy yang baru sahaja menewaskan Liverpool 3-0 untuk mara ke final FA Women's Cup dengan mereka dijangka akan menentang Arsenal Ladies jika Ladies berjaya menewaskan Barnet Ladies hujung minggu ini menerima perkhabaran baik selepas skuad Ladies Arsenal dirundung masalah kecederaan pemainnya..

Ladies terpaksa beraksi tanpa khidmat dua pemain tonggak mereka yang pastinya dirindui iaitu Kim Little yang mengalami kecederaan hamstring dan Jayne Ludlow yang masih dihantui dengan masalah kecederaan Achilles.. Gilly Flaherty yang mengalami kecederaan hujung minggu lalu pula berada di bangku simpanan selepas berjaya pulih tepat pada masanya..

Arsenal Ladies tertekan pada perlawanan ini selepas pertahanan Bristol memberikan kesukaran kepada Ladies namun kapten pasukan, Faye White yang terpaksa dipapah keluar seawal minit ke-20 jelas mengejutkan pasukan.. Dan pengurus pasukan Laura Harvey mengakui kecederaan kapten pasukannya itu nampak teruk.. Ini pastinya satu lagi tamparan besar kepada Ladies..

Namun akhirnya Ladies menunjukkan mengapa mereka tetap menjadi pilihan pada setiap musim dan mengapa setiap pasukan gerun untuk menentang mereka selepas rembatan dari jarak 40 ela Jennifer Beattie gagal di selamatkan penjaga gol Bristol.. Gol tersebut sudah lebih dari cukup untuk Ladies berada di tangga kedua liga dengan berkongsi 6 mata dengan Birmingham City yang hanya dipisahkan dengan jumlah gol sahaja..

Ladies dijangka akan beraksi tanpa khidmat kapten pasukan mereka untuk satu tempoh yang lama memandangkan kecederaan yang di alami Faye White jelas teruk dan dengan hakikat beliau mempunyai rekod yang agak buruk dengan kecederaan pastinya menyaksikan Ladies akan beraksi tanpa khidmat kapten dan penolong kapten pasukan mereka..

Namun apa yang pasti mereka dan pengganti yang lebih daripada sesuai iaitu Katie Chapman untuk mengetuai pasukan hujung minggu ini menentang Barnet pada peringkat separuh akhir FA Women's Cup untuk menempah tiket ke final menentang Bristol dan sekali gus menempah tiket untuk Women's Champions League musim depan..

Ladies sekali menunjukkan kehebatan mereka walaupun hanya berjaya mencatatkan kemenangan tipis.. Kerana jumlah gol tidak penting kerana yang lebih penting ialah pasukan menang walaupun ianya hanya 1-0.. Apa-apa pun Atikah berjaya jumpa aksi sulung Ladies di FA WSL minggu lepas menentang Chelsea Ladies.. Enjoy it.. Adios!!

0 comments:

Post a Comment