18 October 2010

Fab4, Dudu & RVP

Kapten pasukan, Cesc Fabregas yang cukup bersemangat kembali membantu pasukan telah diberikan lampu merah oleh Arsene Wenger untuk mengetuai Arsenal pada perlawanan menentang Shaktar Donestk awal pagi rabu ini walaupun tahap kecergasan Fabregas telah pulih dan masalah kecederaannya juga sudah 100% hilang..

Ianya kerana Arsene Wenger tidak mahu memperjudikan kapten pasukannya ini mengetuai pasukan di saat beliau sudah lama tidak beraksi.. Namun Wenger telah menyediakan tempat di bangku simpanan untuk kapten pasukannya ini pada perlawanan tersebut.. Wenger juga tidak pasti sama ada akan menurunkan Theo Walcott.. Namun Walcott dilihat akan terus berada di bangku simpanan..

Ianya kerana pada sesi latihan hari Isnin, Walcott telah disisihkan kerana mengalami kecederaan kaki.. Namun Walcott akan kembali ke dalam pasukan untuk perlawanan pertengahan minggu ini walaupun terpaksa bermula daripada bangku simpanan.. Namun Koscielny, Vermaelen dan Almunia tetap akan disisihkan selepas masih gagal pulih dari kecederaan masing-masing..

Rumours yang mengatakan Robin Van Persie akan kembali pada perlawanan persahabatan menentang Turki telah ditolak Wenger walaupun jurulatih Belanda, memberitahu bakal menyenaraikan Van Persie dalam perlawanan tersebut.. Namun Wenger memberitahu untuk Van Persie pulih sepenuhnya dari kecederaan dan tahap kecergasannya mengambil masa 3 minggu..

Ini pula komen Wenger tentang kepulangan semula Eduardo Da Silva ataupun dikenali sebagai Dudu yang pastinya menjadi sesuatu yang cukup emotional.. "He just had the class of an Arsenal player.. It is very difficult to quantify [how good he could have been for Arsenal].. I will be happy and sad to see Eduardo.. I will be happy because he was always a fantastic boy with a fantastic mentality.."

"I will also be sad because I worked very hard to get him here and he left with the feeling that he could not completely fulfil the promise he had in the first season.. That was basically down to the fact he was injured for a long time and somebody else moved in front of him.." Adios!!

1 comments:

zizie said...

Caya lah Eduardo

22.10.10

Post a Comment