04 January 2011

Wenger akan sain new centre back

Jika ada pemain baru yang akan di tandatangani Arsene Wenger ianya hanya akan seorang pemain pertahanan.. Ianya bukan atas disebabkan kurangnya pemain pertahanan tengah Arsenal dengan pemain pertahanan muda berbakat Arsenal Havard Nordveit yang di jangka akan disahkan sebagai pemain Borussia Monchengladbach tidak lama lagi..

Oh bercerita pasal Nordtveit.. Terdapat beberapa laporan mengatakan Nordtveit telah sah merupakan pemain Borussia Monchengladbach.. Namun hakikatnya ianya tidak memandangkan masih belum ada sebarang pengumuman rasmi dari Borussia Monchengladbach dan Arsenal sendiri walaupun Nordtveit telah terbang ke Jerman untuk menjalani ujian perubatan..

Sejujurnya Atikah harap segala-galanya tidak dapat diselesaikan dengan Nordtveit akan kembali semula ke Arsenal dan diberikan kontrak lanjutan.. Kerana agak sayang untuk menyaksikan pemain berbakat seperti Nordtveit disia-siakan begitu sahaja.. Cukuplah dengan kes Matthew Upson dulu.. Janganlah di ulangi lagi..

Okey, berbalik kepada topik asal, Wenger hanya akan membeli pemain pertahanan tengah yang baru jika proses pemulihan Thomas Vermaelen sekali lagi mengalami masalah.. Namun buat masa ini segala-galanya berjalan lancar dengan Vermaelen memberikan respon yang cukup baik sekali dan sudah mula berlari-lari tanpa sebarang masalah..

Namun jika Vermaelen akan kembali seperti yang dijangka, ianya bermakna tidak akan ada pemain baru yang akan di beli Wenger.. Kerana Wenger sudah cukup berpuas hati dengan barisan penjaga golnya dan tanpa sebarang keraguan lagi bahagian tengah Arsenal cukup bagus dengan Ramsey dan Lansbury kembali dari tempoh pinjaman..

Bahagian serangan pula x payah nak ceritalah.. Kalau sampai Carlos Vela pun dijangka akan dipinjamkan dalam tempoh terdekat ini dengan Robin Van Persie pun x ada masalah kecederaan buat masa ini, so sudah semestinya Wenger x akan beli penyerang baru.. Anyway harapnya ada pemain pertahanan tengah baru yang akan di bawa masuk Arsenal.. Adios..

1 comments:

faiz said...

bagus gak dapat beli c.back baru sebab arsenal punye defend skarang lemah ckit

5.1.11

Post a Comment