25 February 2010

Berita positif dari RVP

Van Persie mengakui dia semakin pulih dari kecederaan ligamen buku lali yang di alaminya bulan November lalu.. Dan Van Persie juga meletakkan sasaran untuk kembali berlatih bersama pasukannya pada awal bulan April berbanding sasaran selamat Wenger di mana Van Persie kembali pada penghujung bulan April..

Jika Van Persie berjaya kembali lebih awal dari sasaran tersebut, ianya sudah semestinya menceriakan peminat setia Arsenal, pemain-pemain dan staf-staf Arsenal dengan sekembalinya penyerang sensasi kita..

Sol Campbell yang mungkin akan beraksi hujung minggu ini jika Gallas gagal cergas mengakui yang Arsenal perlu menang semua baki perlawanan musim ini jika mahu menjulang trofi EPL sambil berharap pasukan di atas Arsenal mensia-siakan beberapa mata..

Arsene Wenger juga cukup positif yang anak buahnya mampu menjulang double iaitu trofi EPL dan Champions League.. Namun jika ianya gagal Wenger mengakui dia tetap bangga dengan pasukannya atas usaha mereka mencabar kejuaraan liga..

"Ada 3 kelab yang bersaing untuk trofi EPL.. Jika dibandingkan wang yang dilaburkan mereka, kita tidak boleh malu.. Masih ada 2 trofi utama iaitu EPL dan Champions League.. Kita masih boleh memenanginya.. Tambahan pula kita berada di kedudukan yang sihat dan mempunyai ramai pemain muda yang fantastik.."

"Apa yang orang lain fikir tidak terlalu penting.. Apa yang berlaku di sini merupakan deciding faktor.. Bersama dengan keyakinan yang kami letakkan pada setiap perlawanan.. Kami berada di posisi yang fantastik.. Dan kini kami perlu tukarkannya menjadi cara kami.."

"Dengan posisi kami, kami tidak perlu berkira-kira.. Cara yang bagus ialah menang satu perlawanan dan satu perlawanan lagi.. Saya percaya peminat Arsenal boleh berbangga dengan pasukan mereka.. Dan itulah perkara yang sekurang-kurangnya kami berikan pada mereka.. Kebanggaan.."

Sebelum Atikah tamatkan artikel ini.. Atikah nak ucapkan selamat Hari Jadi kepada Eduardo Da Silva yang menyambut ulang tahunnya yang ke-27 pada hari ini.. Adios!!

1 comments:

FakhruL_razi said...

h0pe van persie can help us!!
he can be a pers0n who inspires us to the champion

26.2.10

Post a Comment