22 February 2010

Giliran Vermaelen back up Fabianski

Seorang demi seorang pemain Arsenal mempertahankan aksi mengecewakan Fabianski minggu lalu.. Kini tiba pula giliran pemain pertahanan Arsenal iaitu Thomas Vermaelen datang menampilkan diri mempertahankan Fabianski dan berada di belakang Fabianski selepas kapten pasukan, Cesc Fabregas yang walaupun kecewa dengan aksi Fabianski malam itu mahu rakan-rakan sepasukannya berada di belakang Fabianski..

"Dia seorang penjaga gol yang bagus dangan begitu banyak kualiti.. Dia telah tunjukkan sebelum ini dan saya rasa dia sedikit tidak bernasib baik pada malam itu.. Saya rasa gol pertama itu merupakan hantaran lintang yang bertukar kepada rembatan.. "

"Tapi ianya bukan hanya kerana dia (Arsenal tewas).. Anda kalah dengan 11 pemain dan anda menang dengan 11 pemain..Semasa menentang Porto, kami tidak beraksi dalam satu pasukan.. Sekarang kami menyukarkan diri kami kerana kami tidak bermain dengan baik dan melepaskan gol mudah.."

Thomas Vermaelen juga meluahkan keyakinannya yang Arsenal mampu menewaskan Porto minggu depan dalam second leg peringkat kalah mati di Emirates Stadium.. "Kami perlukan semangat itu lagi di perlawanan di tempat sendiri.. Kami pernah melakukannya sebelum ini dan kami perlu melakukannya sekali lagi.."

"Kami perlu menang di tempat sendiri dan saya yakin kami akan mara.. Saya rasa kami ada kualiti untuk melakukannya.." Vermaelen juga mengakui yang gol di tempat lawan itu cukup penting dan perlawanan masih belum tamat.. Adios!!

0 comments:

Post a Comment