18 February 2010

Wenger salahkan pengadil

Wenger membuat keputusan untuk tidak menyalahkan mana-mana pemain di atas kekalahan kontroversi ke atas FC Porto dengan membuat keputusan yang pengadil cukup bertanggungjawab atas kekalahan yang cukup sukar diterima ini..

Atikah memang x boleh nak cakap apa-apa sebab Atikah terlepas perlawanan ini selepas jam loceng Atikah x berbunyi.. So apa-apa pun sememangnya ketiadaan Gallas dalam pasukan cukup mengoyah barisan pertahanan Arsenal walaupun Campbell mengisi kekosongan yang ditinggalkan Gallas..

Kekalahan ini sememangnya bukan kerana Fabianski mahupun pertahanan.. Namun salah semua pemain Arsenal kerana gagal menunjukkan prestasi sebenar mereka pada perlawanan itu.. Tetapi gol yang dijaringkan Campbell sudah cukup untuk menyelamatkan kita dengan kita hanya perlu menang 1-0 pada perlawanan akan datang untuk mara ke pusingan seterusnya menerusi gol di tempat lawan..

Tapi apa yang Atikah nak tegaskan ialah kesilapan yang bolehla dikatakan bodoh yang dilakukan Fabianski bukanlah sesuatu yang boleh dipersalahkan.. Atikah sejujurnya kecewa bila dapat tahu Fabianski skor gol sendiri.. Dan dalam gol kemenangan Porto itu pula ianya cukup tidak adil untuk menyalahkan Fabianski.. Kerana ini merupakan situasi pertama Fabianski (dalam indirect free kick).. Dan pertahanan juga agak lambat untuk turun semasa Porto mengambil sepakan percuma tersebut..

Untuk menguatkan lagi fakta mengapa pengadil punca kekalahan Arsenal ialah apabila Martin Hansson acap kali membuat keputusan yang cukup kontroversi seperti tidak memberikan penalti kepada Arsenal selepas Rosicky dijatuhkan dan membiarkan pemain Porto dengan pantas mengambil sepakan percuma tersebut tanpa menunggu Fabianski dan pemain pertahanan Arsenal bersedia..

Dan Martin Hansson juga merupakan individu yang cukup bertanggungjawab ke atas kekalahan Ireland ke atas Perancis hasil gol kontroversi yang bermula dari bekas pemain, bekas kapten dan lagenda Arsenal iaitu Henry..

Wow cukup menarik.. Tapi apa yang Atikah nak tegaskan ialah kekalahan ini tidak bermakna Arsenal akan tewas di Emirates dengan Arshavin dan Eduardo akan kembali menguatkan jentera serangan dan Gallas kembali (harap-harap sebelum game lawan Porto nanti tiada pemain utama Arsenal injured)..

Lagipun dalam peringkat yang sama musim lepas kelebihan 1 gol bukan bermakna Arsenal akan mara.. Begitu juga untuk Porto.. Dan Atikah cukup yakin jika semua pemain Arsenal beraksi cemerlang dan fan Arsenal memberikan sokongan yang padu ianya tidak mustahil untuk Arsenal memalukan Porto pula selepas ini.. Tiada yang mustahil.. Adios!!

3 comments:

Sekolah Kebangsaan Dalit Keningau said...

Betul2 kecewa dengan keputusan pengadil... mcm xlayak jadi pengadil je...

18.2.10
seputra_reyes a.k.a SR said...

ref mmg babun pagi td...but keeper lagi teruk...untuk 1st gol...klu tak bolos awal aku rasa Arsenal dpt bertahan

18.2.10
kareem said...

Cukup tidak adil utk menyalahkan fabianski?jadah ape...

Keeper bodoh mcm fabianski dan almunia(lwn MU season lepas) je yg tangkap bola member passing. Campbell passing depan2 plak tuh pegi tangkap plak. Memang fabianski tak layak jadik keeper apatah lagi dgn menyarung jersi arsenal. hanya wenger je yg syg nak mampos sama badut nih. experience dh byk tp still buat blunder bodoh lagi. Memang tak penah nak blaja mamat nih.Season depan harap2 nama fabianski toplist utk dijual.Menyusahkan team baper byk kali dah.

Campbell main bagus tp sbb kebodohan keeper die xleh nk ckp ape. Yg lain2 sume nak cari 2nd goal tp sbb keeper bodoh sume nmpak putus asa.Fabianski patut alert dgn keadaan semasa.Bukan salah pertahanan lambat turun tp keeper salah sbb buat benda remeh tp menjejaskan pasukan. Mcm sial la fabianski!

F word for Fabianski!!!

18.2.10

Post a Comment