09 March 2010

Major Blast from Fabregas

Semangat pemain Arsenal yang bersedia memalukan Porto di gelanggang sendiri awal pagi ini agak terjejas selepas kapten pasukan, nadi utama pasukan iaitu Cesc Fabregas terpaksa diketepikan selepas mengalami kecederaan hamstring.. Dan Wenger mengakui dia tidak boleh merisikokan Fabregas untuk perlawanan ini.. Dan berharap Fabregas akan kembali semasa menentang Hull City hujung minggu ini..

Namun Campbell disahkan kembali dan akan bergandingan bersama Vermaelen selepas Gallas masih gagal pulih dari kecederaan betisnya dan juga akan terlepas aksi hujung minggu ini.. Berita baiknya dengan ketiadaan Fabregas, Song akan kembali selepas digantung perlawanan namun akan diketepikan pada perlawanan hujung minggu ini..

Perlawanan Arsenal menentang Porto akan disiarkan secara langsung pada pukul 3.40 pagi ini di Astro ESPN.. Walaupun tanpa Fabregas.. Atikah yakin Arsenal masih mampu memenangi perlawanan ini.. Diharap dengan aksi yang semakin bagus dari Walcott dan Nasri mampu membantu Arsenal menewaskan Porto..

ALMUNIA
SAGNA-----CAMPBELL-----VERMAELEN-----CLICHY
DIABY-----SONG-----NASRI
WALCOTT-----BENDTNER-----ARSHAVIN

Mungkin Eboue, Eduardo, Denilson dan juga Rosicky akan mencelah masuk dalam kesebelasan utama malam ini.. Ianya bergantung siapakah yang Wenger pilih untuk membarisi permulaan pasukan pada perlawanan awal pagi ini.. Atikah rasa skuad Arsenal tetap bagus walaupun tanpa Fabregas..

Dengan Arshavin kembali ke dalam pasukan.. Walcott semakin menunjukkan kemajuan.. Nasri kembali ke prestasi terbaiknya.. Diaby semakin meningkat sejak akhir-akhir ini.. Dengan Song kembali memperkuatkan jentera tengah.. Tiada alasan langsung untuk tewas kerana ketiadaan Fabregas..

Kita bolehla dikatakan mempunyai misi mudah iaitu sekurang-kurangnya hanya menang 1-0 awal pagi ini.. Asalkan kita tidak melepaskan sebarang gol kita akan mudah melangkah ke peringkat seterusnya asalkan kita jaringkan gol walaupun satu gol..

Tapi Atikah lebih selesa jika kita berjaya memalukan mereka.. Kerana Porto terlebih berlagak bila menang 2-1 hari itu.. Atikah target kita menang 4-0.. Come on Arsenal.. You can do it!!.. Adios!!

0 comments:

Post a Comment