28 June 2010

Joe Cole dan Cesc Fabregas

Semalam berakhirnya sudah kempen England di Piala Dunia.. Namun Atikah yakin ramai fans Arsenal bergembira melihat England dibelasah Jerman 4-1.. Namun bukan itu yang Atikah nak bincangkan.. Dengan berakhirnya kempen England di Afrika Selatan, maka teka teki sama ada Cole akan menyertai Arsenal atau tidak akan terjawab..

Bercakap tentang masa depannya buat pertama kali.. Cole mengesahkan yang dia mahu menyelesaikan tentang masa depannya secepat yang mungkin dan Cole juga tidak menafikan berita yang dia telah menandatangani pra kontrak bersama Arsenal.. Jadi jika ianya benar bermakna Cole akan kembali ke London dan menjalani ujian kecergasan sebelum disahkan sebagai pemain Arsenal..

Buat masa ini, Arsenal hanya perlu bersaing bersama musuh setempat Tottenham untuk mendapatkan tandatangan Cole.. Namun dengan pihak pengurusan Spurs agak keberatan untuk membayar gaji lebih kurang 100 ribu pound seminggu, Arsenal cukup berpeluang cerah mendapatkan tandatangan Cole itupun jika Cole lepas ujian kecergasan..

Menurut spy Atikah, Cole telah bersetuju untuk menyertai Arsenal dengan menerima gaji sekitar 80 hingga 100 ribu pound seminggu bersama Arsenal dalam kontrak 3 tahun.. Namun menurut spy Atikah lagi, kontrak tersebut akan terbatal jika Cole gagal melepasi ujian kecergasan yang akan disediakan pasukan perubatan Arsenal..

Cesc Fabregas berbicara tentang masa depannya sekali lagi dengan menegaskan yang ianya bukanlah satu perkara yang salah untuk pulang ke Barcelona memandangkan ianya kampung halamannya.. Namun Fabregas juga menegaskan yang dia cukup terhutang budi kepada Wenger kerana menjadikan dirinya sebaik sekarang ini.. Namun Fabregas tetap tegas yang dia tidak akan komen apa-apa tentang masa depannya kerana mahu fokus pada Piala Dunia..

"I won’t think about anything until after the World Cup.. It won’t be a problem if I return to Barcelona because Barca is my home.. The people there are always sensational in the way they treat me.. [Wenger?] He means everything to me. He is the person who put his trust in me.."

"Without him, I don’t know if I would be a professional footballer today.. I owe him a lot and I have a special affection for him.." Adios!!

1 comments:

shahril said...

klau mcm tu kata fabregas..aku setuju...tanpa arsene wenger...tiada nama besar seperti henry,fabregas dan banyak lagi...

29.6.10

Post a Comment