03 June 2010

Kenyataan rasmi Arsenal tentang Fabregas

Secara rasminya Atikah mengesahkan yang Cesc Fabregas akan kekal di Emirates Stadium musim depan selepas Arsenal telahpun mengeluarkan kenyataan rasmi tentang spekulasi masa depan kapten pasukan dan aset berharga Arsenal ini.. Dan seperti yang Atikah jangkakan, Arsenal telah mereject tawaran dari Barcelona..

Arsenal telah mengesahkan yang semalam mereka telah menerima tawaran rasmi daripada Barcelona dimana spy Atikah menjangkakan sekitar 30 juta pound.. Namun tanpa sebarang keraguan, Arsenal telah menolak tawaran tersebut dengan menegaskan yang kapten pasukan Arsenal bukan untuk dijual.. Dan Arsenal juga berharap yang Barca menunaikan janji mereka dengan merespect setiap keputusan yang dibuat mereka..

Arsenal juga memberitahu yang kapten pasukan, Cesc Fabregas yang mempunyai kontrak sehingga musim panas 2015 merupakan salah seorang dari plan jangka masa panjang Arsenal.. Dan dalam kenyatan itu juga, ianya berulang kali menegaskan yang Arsenal tidak berminat untuk melepaskan Fabregas..

Berikut ialah kenyataan rasmi yang dikeluarkan di laman web rasmi Arsenal.. "Arsenal captain Cesc Fabregas is under contract with the Club until the summer of 2015. He is a highly-valued member of the team and part of our future plans.."

"We have followed recent speculation linking Cesc with a move away from the Club but as there has never been any official approach for him, only two informal exchanges, in which we made it abundantly clear that we have no interest in transferring Cesc, we have refrained from publicly passing comment.."

However, yesterday evening we received an offer from Barcelona for Cesc and in response, we immediately and resolutely told them once again that we have no intention of selling our captain.. To be clear, we will not make any kind of counterproposal or enter into any discussion.. Barcelona have publicly stated that they will respect our position and we expect that they will keep their word.."

Sudah semestinya fans Arsenal bergembira dengan khabar ini.. Atikah mahu menegaskan disini yang Atikah yakin yang Fabregas masih komited dengan Arsenal.. Cuma sudah semestilah bila dia ke skuad kebangsaan Sepanyol je mesti ada yang goda dia supaya ke Barca.. Namun hakikatnya jauh disudut hati Fab, Arsenal tetap no. 1..

Dan Atikah juga yakin yang ini semuanya mainan Barcelona dan media.. Atikah harap kesemua fans Arsenal masih mempunyai kepercayaan terhadap kapten pasukan ini.. Atikah yakin Fab akan buktikan komitmennya dengan beraksi di prestasi terbaiknya semasa menyarung jersi merah putih Arsenal..

Jadi kita tunggu sehingga Piala Dunia tamat untuk lihat sama ada benar atau tidak Fabregas masih komited dengan Arsenal.. Hanya aksinya di tengah padang bersama Arsenal yang mampu membuktikannya.. Tengok sajalah sebelum musim 2009/2010 start.. Media kata Fab sah ke Barca dan macam-macam lagi..

Namun hakikatnya Fab masih stay dan menampilkan aksi terbaik pernah disaksikan seluruh dunia daripada pemain bernama Cesc Fabregas.. Muncul sebagai pemain Arsenal paling banyak menjaringkan gol dan menunjukkan sifat kepimpinan yang tinggi.. Atikah akan postkan kalau ada respon dari Wenger dan Fabregas tentang perkara ini..

Sementara itu, rumours yang mengatakan Arsenal telah membuat tawaran bernilai 10 juta pound untuk khidmat Brede Hangeland adalah tidak benar sama sekali confirm ejen pemain tersebut.. Ejennya juga menegaskan yang kliennya cukup gembira di Fulham.. Adios!!

0 comments:

Post a Comment