19 June 2010

Defender baru semakin hampir

Arsene Wenger telah mengesahkan yang pemain pertahanan baru akan hadir sebelum tamatnya musim Piala Dunia ini dengan pemain pertahanan FC Lorient, Lorient Koscielny dilaporkan akan menjadi pembelian pemain pertahanan pertama Arsene Wenger musim ini..

Koscielny telah menyuarakan keinginannya untuk meninggalkan Lorient musim panas ini dan beraksi bersama Arsenal musim 2010/2011 di mana Arsenal disahkan akan berkunjung ke Anfield untuk menentang Liverpool yang serba baru pada perlawanan pembukaan sebelum menutup tirai berkunjung ke Craven Cottage menentang Fulham..

Menurut laporan terkini, Koscielny memberitahu yang dia telah pun membuat perbincangan bersama Arsene Wenger dan Koscielny mengakui dia cukup terdesak untuk tidak menolak kesempatan untuk beraksi bersama pasukan elit seperti Arsenal..

"Arsenal are one of the biggest European clubs, who plays in the Champions League.. I think it's a good club to progress further.. I do not want to miss this opportunity.. They have contacted my representitives this week.. I met with Arsene Wenger as did my agents after the end of last season.. It went well.."

Namun Arsenal perlu mengemukakan tawaran sekitar 10 hingga 15 juta euro untuk menyelesaikan masalah perpindahan ini apabila Lorient meletakkan tanda harga mereka terhadap Koscielny pemain yang cuba untuk dipertahankan mereka daripada meninggalkan pasukan..

Sementara itu kapten pasukan, Cesc Fabregas mahukan sedikit kelainan di dalam persediaan skuad Arsenal dengan memberikan pandangan supaya Arsenal mengikut cara Sepanyol bersedia pada setiap perlawanan..

"Here they give us much more information than they do at Arsenal, definitely.. At Arsenal we don't really look at anything from the other team, we look for ourselves and that's it.. Here, maybe two three days before the game, we start looking at some videos, we know more or less the starting eleven that is going to play... we know nearly everything about them.."

"You just have to have your group of friends here, you play cards, you play Playstation, you have fun.. We train morning, afternoon, go to sleep early... you don't have much time to think about it really.."

Atikah sendiri x pasti keberkesanannya dengan Sepanyol telah tewas 1-0 kepada Switzerland walaupun buat research.. Tapi ada benarnya apa yang dikatakan Fabregas.. Kita mungkin patut membuat research tentang lawan kita.. Ianya mungkin akan memberikan kita sedikit kelebihan.. Adios!!

2 comments:

shahril said...

kita kena ikut cara spanyol ke??Arsene Wenger kan The Professor...

20.6.10
zizie said...

Kite kene ikut cara bercelona dan manchester united.Arsene Wenger Professor yg anih.

22.6.10

Post a Comment