25 June 2010

Koscielny semakin hampir ke Arsenal

Laurent Koscielny dilihat akan diperkenalkan sebagai pemain Arsenal selewat-lewatnya minggu depan selepas segala urusan dengan FC Lorient telah pun mencapai kata persetujuan.. Namun ianya masih menunggu lampu hijau dari Wenger untuk mengesahkan perjanjian ini dan beberapa perkara dalam kontrak pemain ini dan perjanjian bersama Lorient..

Ejen pemain ini telah membuat sidang akhbar pada hari Isnin yang lalu selepas Lorient telah menyatakan syarat-syarat mereka untuk mendapatkan tandatangan Koscielny.. Namun disebabkan Wenger tertinggal blackberrynya jadi Wenger agak lambat mengetahui tentang perkara ini..

Namun dengan salah satu syaratnya iaitu pertukaran pinjaman semusim Francis Coquelin telah pun diselesaikan dan Coquelin sendiri telah pun diperkenalkan sebagai pemain FC Lorient, jadi hanya ada beberapa sahaja benda lagi yang perlu dipersutujui Wenger.. Jika segalanya selesai kita mungkin akan melihat pembelian kedua musim panas ini dalam minggu ini atau minggu depan..

Ini berita yang paling Atikah benci.. Dalam banyak-banyak goalkeeper Wenger pilih si Schwarzer yang membuat kesilapan sehingga menyaksikan Australia tersingkir di peringkat kumpulan Piala Dunia untuk menjadi penjaga gol nombor 1 Arsenal selepas spy Atikah melaporkan yang Wenger akan memperbaharui tawarannya untuk khidmat Schwarzer..

Bagi Atikah standart Schwarzer lebih kurang samanya dengan Almunia dan Fabianski.. Buat apa kita membazir dapatkan penjaga gol yang standartnya sama dengan penjaga gol yang kita dah ada?? Schwarzer juga buat kesilapan berprofil tinggi seperti Almunia dan Fabianski.. Namun Almunia dan terutama sekali Fabianski masih muda dan boleh belajar lagi..

Tapi dengan hakikat Schwarzer sudah berusia 37 tahun dan masih melakukan kesilapan berprofil tinggi.. Adalah satu hakikat yang Schwarzer tidak layak untuk menyarung jersi no. 1 Arsenal musim depan.. Namun jika tawaran bernilai 3.5 juta pound Arsenal diterima, ianya bermakna Almunia akan menjejakkan kaki meninggalkan Arsenal musim depan.. Adios!!

1 comments:

shahril said...

arsene wenger tertinggal blackberry....arsene wenger kan the professor...wenger Oh wenger.....sekrang ni kita tunggu apa perkembangan joe cole dan pertahanan yg dibawa arsene wenger....

25.6.10

Post a Comment