09 January 2010

Pre match : Arsenal VS Everton

Sebelum Atikah buat pr match apa kata kita dengar berita terkini di kem Arsenal.. Atikah mulakan dengan Maroune Chamakh, Andre Peirre Gignac, Charlton Cole, Victor Moses dan Sol Campbell.. Wenger mengesahkan yang Chamakh, Gignac, Moses dan Cole tidak akan ke Emirates Stadium buat masa ini tapi tidak menolak kemungkinan Chamakh mungkin akan ke Emirates Stadium apabila mengesahkan dia masih mengawasi dengan rapi prestasi Chamakh..

Dan Wenger masih belum mahu mengiakan khabar angin yang mengatakan Campbell akan kembali bersama the Gunners apabila Senderos yang kini mengalami masalah kecederaan berhijrah.. Tetapi Wenger berjanji dia akan beritahu kita semua apabila pemain baru tiba..

Wenger mengesahkan yang Fabregas akan kekal dan Fabregas merupakan sebahagian daripada perancangan kelab.. Dan Wenger sekali lagi bergaduh dengan Barca dan Real apabila Wenger mengatakan dia pernah menghantar surat kepada mereka supaya hentikan semua spekulasi ini.. Dan menurut Wenger lagi mereka tidak pernah membuat tawaran rasmi untuk Fabregas dan ianya semua hanyalah kata-kata di akhbar..

Dan Wenger juga menegaskan walau berapa banyak pun harga yang mereka tawarkan untuk Fabregas dia sama sekali tidak akan tergoda untuk menjual kapten pasukan iaitu Cesc Fabregas.. Dan Wenger juga menegaskan yang Arsenal tidak berhadapan dengan masalah kewangan jadi ianya tidak menjadi hal untuk dia menolak bulat-bulat tawaran dari pasukan lain untuk pemain utamanya..

Wenger juga mengakui yang dia pernah berfikir dengan serius untuk membawa pulang Vieira ke Arsenal.. Namun disebabkan Wenger tidak boleh memberikan jaminan Vieira akan sering beraksi dalam kesebelasan utama itulah menyebabkan fan Arsenal tidak boleh melihat Vieira kembali beraksi bersama Arsenal..

Traore membuat pengakuan yang dia pernah terfikir untuk meningalkan Arsenal secara pinjaman Januari ini selepas menjadi pilihan ketiga di bek kiri Arsenal.. Namun nasibnya baik apabila kecederaan panjang Clichy dan Gibbs memberikannya ruang untuk beraksi dalam kesebelasan utama Arsenal..

Nicklas Bendtner memberikan sedikit kelegaan untuk Wenger apabila kembali menjalani latihan selepas pembedahan hernia.. Namun Wenger berkata yang Bendtner mungkin akan kembali dalam tempoh 2 minggu lagi.. Dan Wilshere pula kembali mengalami kecederaan apabila disahkan Wenger yang Wilshere terpaksa berehat beberapa hari selepas mengalami kecederaan hamstring yang tidak serius..

Arsenal akan menanti kunjungan Everton di Emirates Stadium malam ini pada pukul 10.55 malam di mana perlawanan ini akan disiarkan secara langsung di Astro ESPN.. Everton sebelum ini dibelasah 6-1 oleh Arsenal pada perlawanan pembukaan liga.. Jadi adakah Arsenal akan terus membelasah Everton malam ini??

ALMUNIA
SAGNA-----GALLAS-----VERMAELEN-----TRAORE
RAMSEY-----DENILSON-----DIABY
NASRI-----EDUARDO-----ROSICKY

Itulah bayangan kesebelasan utama Arsenal malam ini.. Atikah x naklah predict kita sekali lagi belasah Everton memandangkan Everton semakin kuat sekarang ini berbanding semasa kita membelasah mereka tempoh hari.. So Atikah harap kita menang untuk meneruskan cabaran dalam kejuaraan liga.. Adios!!

0 comments:

Post a Comment