28 January 2010

Seri dan Pemain Injured Lagi !!

Awal pagi tadi Arsenal sekali lagi melepaskan peluang untuk berada di puncak liga selepas hanya mampu seri dengan Aston Villa 0-0.. Pada perlawanan tadi Bendtner kembali beraksi selepas mengalami kecederaan namun dia gagal membantu Arsenal mencatat kemenangan.. Disebalik keputusan seri ini ada lagi berita yang lebih buruk..

Thomas Vermaelen terpaksa dibawa keluar seawal minit ke-35 selepas mengalami kecederaan.. Menurut Wenger Vermaelen akan melalui imbasan x-ray di tulang betisnya untuk mengenal pasti sama ada tulang betisnya patah atau pun hanya saraf tulang betisnya.. Tapi apa yang pasti tiada siapa boleh menjangkakan sama ada Vermaelen akan kembali semasa menentang MU nanti..

Namun jika selepas imbasan x ray tulang betisnya patah ianya memang satu tamparan yang cukup hebat memandangkan Vermaelen mampu berada di luar padang sepanjang musim ini !! Apa-apa pun Atikah dan fan-fan Arsenal amat berharap agar kecederaan Vermaelen tidaklah seteruk itu..

Menambahkan lagi derita Arsenal ialah apabila Edaurdo pula mengikut jejak langkah Vermaelen ke terowong selepas mengalami kecederaan hamstring pada minit ke-62.. Namun Wenger mengesahkan Eduardo akan terlepas aksi menentang MU pada hari ahad ini.. Satu lagi tamparan hebat selepas menyambut kembali kehadiran Nasri dan Bendtner..

Sol Campbell yang hanya beraksi 3 perlawanan bersama Arsenal dengan satu darinya bersama skuad simpanan menjadi calon kegemaran untuk mengantikan tempat Vermaelen jika Vermaelen gagal kembali hari ahad ini.. Namun Wenger masih belum membuat keputusan kerana mahu melihat sejauh mana tahap kecederaan Vermaelen terlebih dahulu..

Okey itu sajalah artikel Atikah hari ini.. Semoga Vermaelen cepat sembuh dan jika Vermaelen terpaksa berehat panjang nampaknya Senderos x akan meninggalkan Arsenal memandangkan Arsenal tidak mempunyai pemain pertahanan yang ramai.. Atau mungkin juga Wenger akan membeli pemain pertahanan baru jika tulang betis Vermaelen disahkan patah dan terpaksa berehat panjang.. Adios!!

0 comments:

Post a Comment