17 September 2010

Diaby and Vermaelen set for West Brom return

Thomas Vermaelen akan terlepas perlawanan menentang Sunderland esok selepas proses pemulihannya daripada kecederaan achilles berjalan dengan lambat sekali.. Namun Vermaelen dijangka kembali semula pada perlawanan menentang pendatang baru liga West Bromwich Albion minggu depan..

Abou Diaby yang mengalami kecederaan buku lali semasa menentang Bolton minggu lalu dijangka akan kembali semasa menentang West Brom juga selepas Wenger memberanikan dirinya membuat target kepulangan semula Diaby.. Arsenal juga mengesahkan tiada sebarang kecederaan baru yang di alami mana-mana pemain Arsenal.. Ini bermakna pasukan yang sama akan menentang Sunderland esok..

Aaron Ramsey terus membuatkan fans Arsenal tidak sabar-sabar menanti kepulangan semula beliau di atas padang selepas megakui tulang kakinya dan kembali kuat dan juga menegaskan yang beliau tidak akan risau jika diberikan cabaran.. Ramsey juga mengakui tiada lagi kesakitan di kakinya dan beliau cukup tidak sabar untuk kembali..

Ramsey menganggap apa yang berlaku kepadanya membuatkan beliau sedar bertapa pentingnya keriernya terhadap dirinya.. Ini ialah apa yang dikatakan Ramsey.. "No, I won't have any second thought.. I've seen the X-rays, I've seen the scans and the leg is strong so I won't be thinking about the injury when I go in for a challenge.."

"I have started running now and I have had good days and bad days but it [my recovery] is coming along and hopefully I can get back soon.. There is no pain anymore.. The only good thing to come from this is that it has helped me realise how much my career means to me.. Now I can't wait to get back training and playing.."

Selepas Cesc Fabregas menegaskan yang kesemua rakan sepasukannya ada kepercayaan terhadap kapten ketiga Arsenal, Manuel Almunia, kini tiba pula giliran Arsene Wenger yang menegaskan yang Almunia mempunyai sokongan penuh daripadanya.. Inilah apa yang dikatakan Wenger..

"Our goalkeepers have been exposed to a lot of pressure in the summer and there was a lot of speculation.. Their mental strength was tested more than ever.. But when you are an Arsenal footballer you have to live with that.. In every position you know you can be challenged - that is part of the job.. The goalkeepers understand and accept that.."

"I believe we have four very, very good goalkeepers.. Manuel Almunia is in front at the moment because of his quality and the way he accepted what happened to him.. Since the start of the season the way he has responded to the challenge has been absolutely outstanding.. That is why I give him my full support.. It is sometimes easy to reduce that fact we dropped points [last season] to the fault of the goalkeeper.. Normally in any goal you have four or five mistakes.. But the keeper has the last.. You can take any goalkeeper and they all make mistakes.."

Betul apa yang dikatakan Wenger tu.. Setiap penjaga gol melakukan kesilapan.. Kalau orang biasa pun melakukan kesilapan, inikan pula penjaga gol yang dipenuhi tekanan untuk memastikan gawangnya tidak dibocori.. Cuma yang membezakan ialah sama ada kesilapan tersebut memusnahkan pasukan ataupun tidak.. Adios!!

7 comments:

Promaprika said...

cayalah mun..

17.9.10
xairiey said...

Abg Leman pun ade banyak wat silap dulu.

17.9.10
zizie said...

Thomas Vermaelen pertahanan terbaik dunia

17.9.10
matnor_gunners said...

klu fabianski lagi truk..

17.9.10
shahril said...

apa pendapat anda mengenai kuasa bola sepak dan pemain?? pada pendapat saya..untuk menjadi pasukan yg kuat dan berjaya ....sesebuah pasukan itu hendaklah dibina 5 atau 4 tahun...contoh...
1.Pasukan Arsenal - walaupun tanpa memenangi tropi..insyallah..tahun ini arsenal mmenangi piala EPL kerana berdasarkan fakta saya.. arsenal mmpunyai jurulatih yg berwibawa seperti arsene wenger...begitu juga dengan pemain...pemain kita muda dan mmpunyai potensi utk menyerlah...lihatlah sahaja bagaimana bintang itu dilahirkan tanpa digilap arsene wenger..kepercayaan penuh dan setia kepada arsene wenger juga adalah satu sebab utama arsenal pasukan yg kuat..arsenal juga mempunyai kepercayaan yg penuh terutamanya kapten pasukan arsenal iaitu Fabregas...lihatlah saja bagaimana bintang bola sepak tertarik dengan cara dan corak arsenal menyerang....contoh..chamakh..walaupun ditawrkan lumayan oleh kelab lain..cinta dan setianya dia utk bermain arsenal menjadi realiti..lihatlah saja bagaimana penyerang kita dilahirkan seperti lagenda arsenal iaitu henry....
Tahun ini...dengan keazaman yg tinggi pemain utk mmnagi piala epl...insyallah menjadi milik kita...lihatlah saja bagaimana arsene wenger membina pasukan the invisible yg dulu akan kembali ke musim ini..
1.Coaching Staff- arsene wenger = mmemainkan peranan besar dlm membentuk pasukan yg kreatif dan bintang yg dilahirkan..keprecayaannya yg penuh terhadap pemain..memberikan sokongan dan galakn kepada pemain..mmpunyai idea yg bijak dlm pembelian pemain...pemain yg dibelinya adalah berbaloi dan bermanfaat...
2.Strikers- V.persie,C.Vela,Bentner,Walcott dan Chamakh = lihatlah saja kretiviti dlm menjaringkan gol..inilah maksud saya the new invisible arsenal....
3.Midfielders -Cesc Fabregas,rosicky,diaby,arshavin,nasri,ramsey,denilson,song,wilshere dan eboue..lihatkan ketua Midfielders arsenal iaitu fabregas yg kreatif dan bijak dlm hantaran disusuli kreativtf pemain arsenal...
4.Defenders-Veermalen,sagna,kocielny,squillaci,clichy,djourou,gibbs dan traore..lihatlah saja betapa pentingnya pemain yg berpengalaman dan bijak membaca dalm set-piece...
5.Goalkeepers- almunia,mannone,szszsney dan fabisnki...kepeer adalah penting dalam menjaga pasukan...
kesimpulannya kepercayaan adalah penting...arsene wenger in trust..jatuh bangun sesebuah pasukan itu terletak di tangan peminat..
jadi...Fikir-fikirkan lah...

18.9.10
zizie said...

Pehh..sharil siap berceramah tu..panjang lebar dia cite.Memang betul ape yg ko cakap.Tapi pendapat aku pulak, sesebauah pasukan tidak pelu membina skuad 4 atau 5 tahun.Lama beb!.Kalau kita nk bina skuad balik dah susah.Kalau lah Arsene Wenger tidak menjual terlalu ramai pemain berpengalaman masa era the invisible,tak mungkin pasukan arsenal jadi macam sekarang.
Arsenal patut mencontohi Manchester United.Pemain mcm Gigs,schols boleh main lagi walaupun dah tua, meningkat usia.Kenapa Alex Furgusen tu kekalkan mereka dlm pasukan.Sebab dia tahu pemain ini akan jadi pemimpin pemain2 baru...

18.9.10
shahril said...

sperti kata zizie...gigs,scholes mmpunyai setia kpd MU...mereka juga serupa dgn kita..tanpa C.ronaldo..adakah mereka akan berjaya??dan terlalu mengharapkan roooney....seperti pasukan arsenal yg dibarisi pasuakn muda dan berpengalaman..lihatlah saja bagaimana campbell dibawa masuk walaupun usianya melebihi 30...pada pandangan saya...keserasian antara pemain muda dan berpengalaman adalah penting dlm sesebuah pasukan..Once a Gunner,Always a Gunner...

18.9.10

Post a Comment