30 September 2010

Gibbs - We're behind Lukasz

Kieran Gibbs menegaskan yang selama ini rakan sepasukannya sering menyokong Lukasz Fabianski untuk menunjukkan potensinya dan Gibbs juga merasai yang Fabianski telah membuktikan dia juga Fab seperti Fabregas.. Gibbs juga mengakui beliau terhutang budi dengan Fabianski yang menyelamatkan sepakan penalti selepas Gibbs memberikannya kepada Partizan..

"He is a great keeper or else he wouldn't be here at Arsenal.. I owe him a lot, although I can't really remember much about (giving away) the penalty.. He put in a great performance. That is what he is in the team to do.. Saving the penalty was just as important as scoring a goal for us.. I think he felt like he had a point to prove.. He has shown great character and he doesn't hide away.."

"
We do feel for him (after the criticism he has had) because we know his quality and he has shown them against Partizan - that is why I think he expressed that after he had saved the penalty and all credit to him.." Akhirnya Fabianski mengikut jejak langkah Eboue, Diaby dan Bendtner..

Daripada dikritik di julang sebagai hero.. Namun adakah Fabianski mampu meneruskan prestasinya dan mengetepikan segala masalah yang mampu menghalang beliau dari mengeluarkan segala potensinya?? Tiada siapa yang akan tahu cuma Fabianski sahaja yang boleh menunjukkannya..

Jika Fabianski diberikan peluang menentang Chelsea hujung minggu ini.. Inilah titik penting beliau membuktikan keupayaannya dan menjadi pemain kesayangan penyokong.. Asalkan beliau memberikan aksi terbaiknya dan membantu Arsenal mencatatkan kejayaan penting.. Namun adakah Fabianski mampu melakukannya selepas dipuji oleh sebahagian fans Arsenal dan seluruh media??

Sama ada Fabianski mampu terus jadi Fab atau kembali semula kepada Flappy Handski.. Hanya Fabianski sahaja yang mampu menjawabnya.. Apa-apa pun x sabar tunggu perlawanan menentang Chelsea hujung minggu ini dan harapnya Fabregas kembali.. Kalau x potensi untuk menang semakin tipis walaupun si Lampard masih cedera..

Menurut khabar angin juga mengatakan Squillaci dan Koscielny akan terus bergandingan selepas dilaporkan yang Thomas Vermaelen masih gagal pulih dari kecederaan achillesnya.. Namun harapnya ianya hanya rumours.. Apa-apa pun kita perlu berdoa kita perlu bernasib baik untuk kembali mendapat khidmat kapten fabolus kita dan kembali berbisa dan terus bersaing untuk kejuaraan liga.. Adios!!

1 comments:

taiko007 said...

memang la kau puji si fab nie gibbs dah kau kasi penalti..mamat fab nie save..tu yg kau puji dia..sokong dia...erm.....

30.9.10

Post a Comment