27 January 2010

Bendtner & Nasri kembali

Nicklas Bendtner seperti yang dijangka disahkan akan beraksi pada perlawanan menentang Aston Villa awal pagi ini yang akan disiarkan secara langsung di Astro Star Sports pada pukul 3.40 pagi.. Bendtner akan berada di bangku simpanan pada perlawanan ini dan Nasri pula kembali pulih selepas didapati menjalani latihan selepas mengalami kecederaan hamstring..

Sagna juga akan kembali selepas mengalami kecederaan bahu bersama-sama rakan pertahanannya iaitu Gallas, Vermaelen dan Clichy yang mengalami kecederaan ringan.. Ramsey yang kembali cergas juga disahkan akan turut serta.. Namun Diaby sekali lagi terpaksa diketepikan selepas mengalami masalah betis..

Campbell diberikan amaran oleh Wenger disebalik aksi cemerlangnya semasa menentang Stoke supaya berkerja keras untuk mendapatkan tempat di dalam pasukan dengan Wenger menegaskan dia tidak akan memberikan sebarang keistimewaan kepada lagenda Arsenal itu..

Jack Wilshere semakin hampir dipinjamkan ke Burnley selepas Wenger cukup tertarik dengan tawaran Burnley yang mahu mendapatkan permata baru Arsenal ini.. Namun ianya akan disahkan mungkin pada hari Jumaat mahupun Sabtu.. Dan Wenger menegaskan tiada klausa dalam kontrak pinjaman tersebut yang membolehkan Arsenal memanggilnya pulang sebelum kontrak pinjamannya berakhir..

Senderos sekali lagi diberikan kata dua oleh Wenger apabila Wenger menegaskan Senderos tidak akan ditawarkan kontrak lanjutan dan sekali lagi Wenger tegaskan Senderos perlu keluar secara pinjaman jika mahu mencerahkan peluangnya untuk beraksi bersama Switzerland dengan Wenger langsung tidak memberikan sebarang tanda-tanda akan menurunkannya secara tetap..

Wenger mahu peminat Arsenal bersabar dengan prestasi Walcott sekarang ini memandangkan Walcott berehat selama 2 bulan akibat kecederaan dan ianya bukanlah mudah untuk melihat seseorang pemain berehat panjang terus beraksi cemerlang.. Wenger yakin Walcott akan bertambah mantap dalam 2 bulan akan datang jika dia berjaya mengelakkan sebarang kecederaan..

Penjaga gol no.4 Arsenal iaitu Wojciech Szczesny diberikan pujian melambung oleh Wenger apabila Wenger mengakui Szczesny mampu menjadi penjaga gol no.1 Arsenal pada masa akan datang disebabkan semangatnya, keberanian, keyakinan refleksi dan segala-galanya yang diperlukan oleh seorang penjaga gol yang hebat..

Szczesny yang kini dipinjamkan ke Brentford berjaya beraksi cemerlang sehingga membantu Brentford keluar dari zon penyingkiran.. Dengan umurnya baru berusia 19 tahun masih banyak perlu dipelajarinya sebelum bersedia sepenuhnya untuk menggalas tanggunjawab berat untuk menjadi penjaga gol no.1 Arsenal..

ALMUNIA
SAGNA-----GALLAS-----VERMAELEN-----CLICHY
FABREGAS-----DENILSON-----RAMSEY
ROSICKY-----EDUARDO-----ARSHAVIN

Inilah barisan kesebelasan yang Atikah jangka akan diturunkan Wenger pada perlawanan ini.. Perlawanan menentang Aston Villa ini akan disiarkan secara langsung di Astro Star Sports pada pukul 3.40 pagi ini.. Dengan hanya tinggal Djourou, Gibbs, Diaby dan Van Persie dibilik rawatan Arsenal, Atikah yakin tiada sebab untuk Arsenal gagal meraih 3 mata penuh awal pagi ini..

Dan lagi satu sekali lagi kalau siapa yang x suka Atikah back up Fabianski Atikah minta mereka semua itu tinggalkan blog ini.. Jangan bagi hati Atikah sakit.. Jangan disebabkan Atikah masih remaja anda semua nak besar kepala.. Atikah suruh faham tentang mengapa Atikah back up Fabianski pun anda semua x faham!!

So siapa yang kecil sekarang nie?? Satu benda yang paling senang nak dibuat pun susah nak faham.. Atikah back up Fabianski sebab langsung tiada sebab untuk kita salahkan pemain bila kalah.. Mengutuk mereka bila mereka main teruk.. Tapi bila beraksi cemerlang pujian cukup melambung lepas tu satu kesilapan pun sudah cukup untuk melupakan aksi cemerlang dia..

Kalau Fabianski main bagus pun pertahanan hampeh kita akan tetap kalah.. Panggillah sapa-sapa jadi GK Arsenal pun.. Kalau nak kalah tetap kalah jugak.. Kalau pertahanan hampeh bola mesti ada yang bolosnya.. Wenger sendiri mengakui kekalahan hari itu semuanya sebab dia.. Sebab turunkan pemain muda..

Atikah x nak kita benci mana-mana pemain Arsenal walaupun dia main seteruk mana pun.. Sebab dia tetap akan menjadi pemain Arsenal.. Atikah x kisah kalau dia pergi anda semua nak kutuk maki hamun atau buat apa-apa pun dekat dia bila dia bukan lagi pemain Arsenal.. Fabianski tu berbakat dan diakui semua pengkritik sukan..

Tetapi sebab dia masih x cukup pengalaman untuk memastikan dia mengeluarkan segala potensi yang dia miliki.. Itulah antara faktor dia gagal beraksi cemerlang pada setiap minit perlawanan.. Satu lagi masih banyak yang perlu dipelajari.. Seperti bertahanan dari hantaran lintang dan mengawal dirinya semasa dalam tekanan..

Sekurang-kurangnya dia ada improve pada musim ini berbanding musim lepas.. Jadi jika dia terus improvekan dirinya Atikah langsung x nampak sebab dia patut terus menerus dipersalahkan.. Atikah yakin jika sampai musim depan dia gagal terus memberikan impak positif Atikah yakin Atikah sendiri akan penat bersabar dan memback upnya.. Adios!!

3 comments:

onars said...

Atikah..atas tujuan apa blog anda ini wujud? bukankah ia menjadi medan utk berkongsi pendapat dan maklumat antara penulis,pembaca dan pengunjung blog.. pendapat org berbeza mengikut aliran pemikiran mereka dan apa yg mereka rasa..
dalam 10 orang yg memberikan pendapat jika 1 kata betul dan 9 kata salah, ia tetap salah..adatnya begitu..
saya antara fan arsenal yg mengikuti perkembangan arsenal dari dulu dan semasa anda menjadi penulis di http://arsenalmalaysia.blogspot.com saya tahu anda terlalu meminati pemain arsenal bernama fabianski dan fabregas..kutukan terhadap fabianski akan menaikkan darah anda..

Atikah..kutukan terhadap fabianski bukan bermaksud kami benci, itu sebenarnya sebagai pembakar semangat kpdnya, ye lah nak call dan cakap dgn dia x dptkan, jd ini lah tempatnya..kami mahu dia jd seorang penjaga gol yg setanding dgn pengalamannya..fabregas sekalipun kami akan kutuk jika x memberikan aksi yg konsisten..kalu dia m.friedel ke agbonlahor ke kami x kisah dan suka kalu mereka main x bagus..tp fabianski ni pemain arsenal..jd anda kena faham knp kami kutuk fabianski..

dan adakah sekarang anda masih tidak menyukai diaby dan denilson yg digelarkan 'double D' suatu ketika dulu yg sekarang ni meresahkan kem arsenal kalu mereka injured..adakah anda masih mengatakan theo walcott yg lebih mengenali diaby itu buta kerana mengatakan diaby ada skill.. sekarang denilson mengumpulkan 5 gol termasuk gol pembukaan EPL 09/10 dan diaby 6 gol..rasanya dah cukup ok lah bg seorang pemain yg dikatakan teruk satu ketika dulu..

Anda boleh halau mereka yg x sependapat dgn anda kerana ini blog anda..dan sebagai seorang blogger dan penulis blog, sudah tentu pengunjung yg ramai menjadi nadi kpd sesebuah blog..kerana ia melambangkan betapa hebat atau lemahnya sesebuah blog..mungkin pendapat saya ni salah, dan saya bersedia utk dihalau sekarang..

Rumusannya di sini, kita perlu profesional dan matang dalam berfikir..adakah apabila org datang ke rumah kita dan bercerita tentang pandangan yg berbeza pendapat dgn kita, kita akan halau mereka dan labelkan mereka sebagai besar kepala..mengapa kita melabelkannya begitu..kerana apa,kerana kita memberikan pendapat bersandarkan emosi dan bukannya akal..

Maaf jika anda terus berasa marah.. saya tetap setia menyokong arsenal, dan sedikitpun x rasa susah bila x dpt berkunjung ke blog anda yg cukup hebat ini...

Semoga anda mendapat keputusan cemerlang dalam PMR tahun ini.. Wassalam..

27.1.10
jintanmanis said...

wahh..terbaek ar onars..kalau tuan tanah masih tak buka minda lagi taktau la teman.PMS kot?hehe

27.1.10
Asanvin said...

kecil hati juga bila atikah cakap macam tu nak halau yang tak sependapat dengan atikah...xpela jika dah tak boleh terima pendapat org lain...TQ Banyak2..adios....

28.1.10

Post a Comment