31 January 2010

Penentuan

Okey sebelum Atikah buat pre match Arsenal VS Man. Utd.. Atikah akan beritahu terlebih dahulu pemain yang mengalami kecederaan yang akan terlepas perlawanan ini.. Vermaelen mengalami kecederaan lutut dan dijangka kembali semasa menentang Chelsea minggu depan.. Eduardo pula mengalami kecederaan hamstring dan hanya kembali semasa menentang Chelsea..

Diaby yang semakin melonjak prestasinya sejak Disember berkemungkinan akan kembali semasa menentang Chelsea selepas mengalami kecederaan betis.. Merida pula mengalami kecederaan buku lali dan masih belum dipastikan bila Merida akan kembali.. Carlos Vela pula belum dipastikan akan turut serta apabila Vela mengalami kecederaan lutut..

Sementara itu Djourou, Gibbs dan Van Persie masih dalam keraguan untuk beraksi musim ini selepas mengalami kecederaan sehingga memerlukan pembedahan.. Namun Van Persie mempunyai peluang yang cukup cerah untuk kembali pada bulan April ini jika proses pemulihannya berjalan lancar..

Namun Wenger masih boleh bergembira selepas Emmanuel Eboue dan Alexander Song kembali menjalani latihan selepas pulang dari Angola.. Namun Song mungkin berada di bangku simpanan disebabkan Song tidak cukup tidur dan tahap kecergasannya masih belum cergas sepenuhnya.. Tahap kecergasan Eboue juga tidak memuaskan..

Awal pagi tadi Senderos yang dipinjamkan ke Everton sepanjang musim ini di mana Atikah terlupa untuk beritahu anda telah membuat debutnya bersama Everton dengan menampilkan aksi memukau untuk mengkagumkan bukan saja David Moyes tetapi Wenger juga yang masih berfikir untuk mengekalkannya jika Senderos berjaya beraksi cemerlang walaupun Wenger mengesahkan dia x akan menawarkan kontrak baru kepada Senderos.. Namun apa-apa saja boleh berlaku di kem Arsenal..

Wilshere pula berada di bangku simpanan semasa Bolton kalah 2-0 ke atas Liverpool.. Atikah harap selepas ini Wislhere akan beraksi dengan lebih tetap bersama Bolton untuk memastikan dia memperoleh pengalaman berguna semasa kembali ke pangkuan Arsenal sebaik tamat musim ini..


ALMUNIA
SAGNA-----GALLAS-----CAMPBELL-----CLICHY
FABREGAS-----SONG-----DENILSON
NASRI-----ARSHAVIN-----ROSICKY

Atikah menjangkakan inilah barisan yang akan diturunkan Wenger disebalik keraguan tentang tahap kecergasan Song.. Namun ini perlawanan penting dan Wenger perlu ambil risiko itu.. Bendtner akan terus berada di bangku simpanan memandangkan Bendtner baru kembali selepas berehat selama 3 bulan dengan Bendtner masih belum cergas sepenuhnya..

Atikah predict Arsenal menang 2-0 atau lebih pun x apa.. Asalkan menang dan baut MU menangis bila Arsenal buktikan Arsenal jauh lebih baik dari setiap perlawanan ke perlawanan.. Dan Atikah harap Fabregas kembali menemui sasaran di belakang jaring begitu juga dengan Arshavin.. Dan Atikah harap mungkin juga Nasri mampu memusnahkan MU sekali lagi seperti di Old Tradford musim lepas..

Jangan lupa perlawanan ini akan disiarkan secara langsung di Astro ESPN pada pukul 11.55 malam ini.. Jangan ketinggalan untuk menyaksikannya..Adios!!

P/S : Pendedahan Aaron Ramsey mengapa dia memilih Arsenal bukannya pasukan kegemarannya MU akan Atikah siarkan apabila Atikah ada masa dan tiada berita-berita penting yang perlu Atikah utamakan untuk post di blog Atikah..

3 comments:

Anonymous said...

salam..hail to the king..hua hua go go arsenal...

actually nak review gak pasal tonight..actually dengan injury yang dihadapai oleh arsenal sekarang menyukarkan journey to the king EPL season ni..tapi bagi saya dats not the problem..sepanjang game arsenal yg diperhatikan season ini memang top form arsenal dengan top penjaringnya mR. Fabs kita..susa kalau kita nak tgk top scorer team len yg top scorer dier pemain tengah..besa striker...

Tambahan lagi vermalin jugak turut menyumbang 6 goal setakat bersama arsenal..dats very good point to arsenal..yea susa nak jumpe defender yang boleh shoot,drible,set piece ,dan juga header...and arsenal found him..
kerangan untuk beliau juga hanya body dan experince maybe..

berbeza dengan campbel,dari segi attacking kurang so mungkin tak membantu kalu dier main malam ni..harapkan galas ,dier mungkin hanya more to defensive..

Corak arsenal sebenarnya is to get how posible goal to win..kalau rival kita goal,arsenal musti goal lebih dari itu dan memang..dats arsenal...
sebab tuh player2 base on attacking..so kalau bishop2 knigt2,da castle2 takde susah gak...sebab dieorg yang create game dalam arsenal..dan biler defence juga intercept dalam attacking,,thats is advantage...

pasal MAn u hari tu kalah pon actually kita tau sape yang contol gme dan takkan dengan kalau takde penalti ngan own goal..tapi kali ni dah terase kemengan arsenal walaupun tanpa striker2 kite..tapi satu lagi aspek yang perlu jugak adalah "luck".
ya, haritu kite kalah ngan man u sebab takde luck bukan kita tak main bagus..so sebenarnya luck adalah penting dan arsenal perlu pandai mencari atau mencuri luck-luck to keep winning..

seri dengan aston vill hari tu pon sebab takde luck dan saya sokong atikah itu bukan pasal fabianski tu...its all bout the defence..experince defence should predict the striker movement and able to control them..so thats why we really need gallas as an experince footballer lagi2 kalau strikernye drogba..

hurm ape2 pon goood LUCK arsnal...ramalan saya 4-1, atau pon 4-0 malam ni.!!We can alway Eat MAn U...its not that MAn U getiing worse BUt Arsenal gets StronggER!!

31.1.10
jintanmanis said...

fabianski punyer bangsat dah melekat kt almunia la plak...Kasik Mannone la plak...

1.2.10
Anonymous said...

tapi atikah bro bukan nak ckp ape...bro kurang sikit dgn si fabianski..tapi mannone bro rase lebih sesuai utk rebut nombor 1 dari almunia..


x0ne_gunnerz

3.2.10

Post a Comment