07 May 2010

Injury news update

Arsene Wenger masih sempat memberikan berita terkini tentang kecederaan pemain-pemain Arsenal sebelum temuramah bersama Arsenal TV dibatalkan akibat Wenger sakit tekak.. Arsenal akan menentang Fulham hari ahad ini untuk perlawanan terakhir kempen EPL the Gunners..

Atikah mungkin x sempat nak buat pre match disebabkan ada kenduri di Teluk Intan hari ahad.. So Atikah akan beritahu perkara-perkara penting dalam artikel ini.. Perlawanan ini disiarkan secara ulangan di Astro Starsports pada pukul 1 pagi.. Awal pagi isnin..

Gael Clichy mempunyai peluang untuk kembali dalam pasukan hujung minggu ini selepas terlepas aksi hari isnin yang lalu akibat kecederaan buku lali.. Namun Bendtner (groin), Rosicky (buku lali) dan Song (lutut) disahkan terlepas aksi hujung minggu ini.. Almunia yang dijangka kembali minggu ini juga disahkan tidak pulih sepenuhnya dari kecederaan pergelangan tangannya..
Siapa yang akan mengawal gawang Arsenal hujung minggu ini?? Adakah Vito Mannone yang menampilkan aksi cemerlang dan memukau semasa menentang Fulham bulan September yang lalu?? Namun Lukasz Fabianski dilihat menjadi pilihan utama Wenger untuk mengawal gawang Arsenal untuk terus memberikannya pengalaman..

FABIANSKI
SAGNA-----CAMPBELL------SILVESTRE-----CLICHY/TRAORE
NASRI-----EASTMOND-----DIABY
WALCOTT-----VAN PERSIE-----ARSHAVIN

Atikah harap Clichy berjaya cergas untuk terus berada di bek kiri Arsenal.. Traore jelas agak kurang konsisten di bek kiri Arsenal.. Namun mungkin juga Wenger akan memberi peluang kepada Gibbs.. Atikah harap Wenger akan turunkan Eastmond hari ahad ini.. Kerana jelas sekali Diaby tidak layak bermain di posisi tengah bertahan..

Dan sedikit berita pasukan Arsenal Ladies, Arsenal Ladies hanya mampu seri 1-1 dengan Blackburn dan hanya mendahului 8 mata dihadapan Everton dengan baki lagi 3 perlawanan.. Ianya mungkin Arsenal sudah sebelah kaki untuk menjulang trofi liga.. Namun cabaran dari Everton dan Leeds tidak boleh dipandang sebelah mata..

Namun seri kedua-dua perlawanan tersebut sudah cukup untuk Arsenal Ladies menjulang trofi liga tersebut di Emirates Stadium 12 April ini.. Namun jika Arsenal Ladies gagal menjulang trofi liga, pengurusan Arsenal Ladies sudah semestinya tidak akan melanjutkan kontrak pengurus terkini mereka, Laura Harvey.. Adios!!

0 comments:

Post a Comment