31 May 2010

Joe Cole ke Arsenal ??

Spy Atikah melaporkan yang Joe Cole semakin hampir untuk muncul sebagai pemain kedua yang ditandatangani Arsene Wenger musim panas ini.. Namun spy Atikah masih ragu-ragu untuk confirmkan yang Cole telah bersetuju untuk menyertai Arsenal secara perpindahan percuma selepas Chelsea gagal melanjutkan kontrak Cole..

Jika rumours ini benar ianya mungkin bermaksud yang Cole menerima gaji yang cukup tinggi di Arsenal memandangkan dia sebelum ini mahukan gaji bernilai 120 ribu pound seminggu yang ditolak Chelsea sehingga menyaksikan dia muncul ejen bebas..

Agak sukar untuk Atikah mempercayai yang Cole akan menyertai Arsenal dengan gaji setinggi itu.. Atikah yakin kalau benar Joe Cole join Arsenal, Wenger pasti bijak memujuknya dengan tidak menawarkan gaji setinggi itu.. Atikah rasa kehadiran Cole pasti akan membantu Arsenal..

Atikah sejujurnya agak respect dengan Cole.. Bila Cole di dalam keadaan cergas pasti dia akan beraksi di tahap terbaiknya.. Penambahan Joe Cole ke dalam pasukan Arsenal bagi pandangan Atikah cukup di alu-alukan.. Namun ianya masih rumours sehinggalah Arsenal memperkenalkannya sebagai pemain Arsenal..

Mungkin ramai fans Arsenal yang risau dengan masalah kecederaan Cole.. Namun hakikatnya Cole cepat kembali di prestasi terbaiknya sejurus dia pulih sepenuhnya dari kecederaan.. Atikah cukup yakin yang Cole merupakan penambahan yang sesuai di dalam kem Arsenal..

Penyerang 20 tahun CFR Cluj, Lacina Traore yang diperhatikan Arsene Wenger sejak musim lepas lagi berkemungkinan akan muncul pemain Arsenal tidak lama lagi.. Spy Atikah melaporkan yang pengurus pasukan CFR Cluj telah mengesahkan yang Arsenal serta FC Porto berminat untuk mendapatkan khidmat penyerang muda mereka ini..

Spy Atikah melaporkan yang Wenger bersedia untuk membeli pertahanan berusia 24 tahun Newcastle United iaitu Steven Taylor yang mula menarik perhatian Wenger sejak musim lepas.. Namun dengan Taylor dilaporkan akan dijual Newcastle selepas bergaduh dengan rakan sepasukannya Arsenal mempunyai peluang untuk mendapatkan tandatangannya..

Kontrak Taylor bersama Newcastle hanya berbaki setahun sahaja lagi, Arsenal dilaporkan akan membuat tawaran bernilai 5 juta pound untuk khidmat Steven Taylor.. Sementara itu Gary Cahill dilihat akan terus kekal di Bolton selepas Wenger agak keberatan untuk membuat tawaran bernilai 14 juta pound untuk khidmatnya.. Adios!!

1 comments:

shahril said...

bagi saya gary cahill tu terlalu mahal buat arsenal...kita pasukan Arsenal memerlukan benteng pertahanan yang kuat dibantu pemain tengah yang kreatif dan penyerang yang mempunyai penyudah yang tajam dan mampu mengerungkan pihak lawan....Arsene Wenger kan The Professor...biarlah Arsene Wenger membuat pilihan seperi mana dia membeli Veermalen...Blogspot atiqah the best arsenal fan...

1.6.10

Post a Comment