29 May 2010

Ucapan terakhir Fran Merida

Fran Merida sudah pun melengkapkan perpindahannya percumanya dari Arsenal ke Atletico Madrid selepas melepasi ujian kecergasan dan Merida juga sudah diperkenalkan Atletico kepada semua fans mereka.. Namun Merida sempat menelefon spy Atikah untuk memberikan ucapan terakhirnya kepada Arsenal..

"There are circumstances in life.. I was very comfortable at Arsenal, but with the interest of Atletico I did not hesitate.. I talked to my agent and I told him to deal with such an offer.. Wenger looked after me and my family since I arrived in London.. I have a very good relationship with him.."

"
I am and I will be eternally grateful.. Obviously he is not pleased with my departure, but he wished me luck and behaved like a gentleman.. The English league is more physical - very strong players with a very direct game.. The Spanish league has a lot of quality and will benefit my game.."

Mungkin persembahan dan skilnya lebih bagus untuk aksi La Liga berbanding EPL.. Tetapi apa-apa pun Atikah ucapkan selamat maju jaya kepada Merida dan harap-harap dia akan berjaya di Sepanyol dan yang paling penting sekali jangan sesekali melupakan jasa Arsenal kepadanya..

Jika benarlah apa yang disampaikan spy Atikah ini, Hugo Rodallega nampaknya akan menjadi pembelian kedua Arsenal musim panas ini dan Arsenal juga tampaknya memiliki prospek kehilangan Carlos Vela dan mungkin juga Eduardo jika Rodallega disahkan milik Arsenal x lama lagi..

Menurut spy Atikah, Rodallega memberitahu yang Arsenal telah pun membuatkan tawaran untuk mendapatkan khidmatnya.. "I don't know if I'll stay at Wigan but I do know Arsenal have made an offer for me.."

Jika betullah Arsenal telah membuat tawaran bernilai 10 juta pound untuk khidmat penyerang Wigan yang dinilai sekitar 15 juta pound ini dan Wigan berjaya mencapai kata persetujuan dengan Arsenal, nampaknya Wenger mungkin akan menjual seorang atau 2 penyerangnya..

Kerana sekarang ini Arsenal memiliki 6 pemain penyerang termasuk Walcott yang lebih sering diletakkan di posisi sayap berbanding posisi sebenarnya seorang penyerang.. Ini mungkin bermakna Vela akan mendahului senarai penyerang yang akan meninggalkan Arsenal dan begitu juga Eduardo..

Bendtner pastinya akan dikekalkan memandangkan Bendtner banyak membantu Arsenal sejak akhir-akhir ini dan ketajamannya juga semakin tajam.. Tapi Atikah rasa kita tidak perlukan lagi seorang penyerang.. Tapi kita perlukan 2 atau 3 pemain pertahanan dan seorang pemain tengah (untuk memback up Fabregas) dan mungkin juga seorang penjaga gol.. Adios!!

2 comments:

kak said...

Khabar angin sepoi2 bahasa yg baru didengar hari ini.. pak Wenger sedang mengintai peluang utk merisik pemain pertahanan dari Norway, Brede Hangelan yg kini bersama kelab London yg berpengkalan di Craven Cottage, Fulham FC. ape reaksi malaysian gooners?

29.5.10
kareem said...

tipu

29.5.10

Post a Comment