28 May 2010

Update terkini kecederaan Aaron Ramsey

Aaron Ramsey terus menerus memberikan respon positif terhadap proses pemulihannya.. Ramsey mengakui dia berasa cukup bagus dan dia nampak improvement dalam proses pemulihannya.. Ramsey juga tidak langsung memikirkan aspek negatif tentang kecederaan yang mampu meragut kariernya ini..

Ramsey bersahaja memberitahu yang mungkin kecederaan ini mahu menguji dia tentang bagaimanakah karakter sebenarnya dan mampukah dia melepasinya dan muncul pemain yang lebih bagus.. Ramsey juga mengakui yang dia masih belum mengetahui bilakah dia akan kembali.. Namun sekarang ini dia perlu mengembalikan semula ototnya dan bila tulangnya sudah pulih dia boleh kembali berlari..

"I'm feeling good and positive.. I can see little improvements so that's encouraging.. I think the positive [of a serious injury] is that it can test what sort of character you are, whether you can come through it and come out a better person for it at the end.. Hopefully that's what I can do.."

""I'm not sure when I will be back, they [the medical staff] can only take it every few weeks or every month.. Basically I just have to build my muscles back up to handle my body weight on one leg.. As soon as that is back up and the bones heal properly, I can start running again.."

Pape Diakhate merupakan salah seorang pemain pertahanan yang dilaporkan spy Atikah menarik perhatian Wenger.. Pemain pertahanan yang akan berusia 26 tahun bulan depan merupakan seorang pemain kelahiran Senegal dan merupakan pemain Dynamo Kiev yang dipinjamkan ke ST Etienne..

Arsenal dilaporkan akan membuat tawaran 10 juta pound kepada Dynamo Kiev untuk khidmat Diakhate namun Spurs juga berminat untuk mendapatkan tandatangannya.. Tetapi komen Sagna baru-baru ini memberikan petunjuk yang Diakhate mungkin pemain kedua yang ditandatangan Wenger musim panas ini..

Sagna cukup berminat untuk beraksi bersama Diakhate dengan menegaskan yang Diakhate merupakan seorang pemain pertahanan yang cukup bagus dan cukup berbahaya dalam set piece.. Sagna juga memberitahu yang Diakhate bukan sahaja seorang pemain yang bagus tapi juga seorang pemuda yang baik..

Sagna yang sudah beberapa kali berjumpa dengan Diakhate jelas cuba mempengaruhi Diakhate untuk menyertainya di Arsenal dan menolak tawaran dari Spurs.. Sagna juga percaya yang kehadirannya di Arsenal pasti akan di alu-alukan rakan sepasukannya di Arsenal..

Spy Atikah melaporkan yang Wenger mungkin tidak berminat untuk menjual Vela.. Dan Vela juga berkemungkinan akan kekal di Arsenal dan hanya berharap yang Wenger akan memberikannya peluang beraksi atau melepaskannya secara pinjaman ke kelab lain sebaik tamatnya Piala Dunia.. Adios!!

3 comments:

FakhruL_razi said...

hope da gk sorang dfend bru ses0n bru t..

28.5.10
shahril said...

kalau gallas pergi kerana demand gaji nya...saya harap pertahanan arsenal kuat seperti Martin Keown dan Nigel Winterburn..semoga kehadiran nya dapat menguatkan pertahanan iaitu dibantu Clichy,Sagna,Veermalen dan Pape Diakhate ( Akan Datang ) dan juga ketua pertahanan Sol Campbell...

29.5.10
kak said...

Khabar angin sepoi2 bahasa yg baru didengar hari ini.. pak Wenger sedang mengintai peluang utk merisik pemain pertahanan dari Norway, Brede Hangelan yg kini bersama kelab London yg berpengkalan di Craven Cottage, Fulham FC. ape reaksi malaysian gooners?

29.5.10

Post a Comment