14 April 2010

Injury update & North London Derby

Okey minta perhatian awal pagi ini sebenarnya perlawanan Arsenal menentang Tottenham Hotspurs.. Perlawanan ini akan disiarkan secara langsung di Astro ESPN pada pukul 2.55 pagi ini.. Jangan lupa untuk menyaksikannya..

Disaat fan-fan Arsenal tidak sabar menantikan kemunculan sebenar Robin Van Persie hujung minggu ini.. Fans Arsenal digemparkan dengan berita yang Song disahkan tidak akan beraksi pada perlawanan menentang Spurs awal pagi ini dan juga semasa menentang Wigan minggu depan..

Ianya berpunca kerana inflamed cartilage di lutut Song.. Song mula mengalami kecederaan tersebut semasa Arsenal bersiap sedia untuk menentang Barcelona pertengahan minggu lepas.. Ianya merupakan satu kehilangan yang cukup besar di bahagian tengah Arsenal sekali lagi selepas Fabregas mengalami keretakkan di tulang fibula kaki kanannya dan terpaksa disisihkan sepanjang baki saingan liga..

Sementara itu Andrei Arshavin juga akan terlepas aksi di White Hart Lane buat 2 musim berturut-turut selepas mengalami kecederaan betis semasa menentang Barca 2 minggu lepas.. Namun Arshavin dijangka kembali semasa menentang Manchester City pada 24 April nanti..

William Gallas pula dijangka mungkin akan terlepas aksi sepanjang musim ini kerana masih belum ada sebarang berita baik dengan tahap kecederaan betis yang dialaminya.. Begitu juga dengan kontrak lanjutan Gallas.. Wenger mengakui masih belum ada sebarang penjanjian berjaya dicapai..

Sementara itu musuh setempat kita dijangka tidak akan menerima khidmat dari Aaron Lennon dan Niko Kranjcar kerana kedua-duanya mengalami kecederaan semasa perlawanan yang memenatkan di Wembley hujung minggu lepas..

ALMUNIA
SAGNA-----CAMPBELL-----VERMAELEN-----CLICHY
ROSICKY-----DENILSON-----DIABY
NASRI-----BENDTNER-----VAN PERSIE

Itulah bayangan kesebelasan utama perlawanan awal pagi ini.. Namun Van Persie mesti cergas dahulu sebelum dimasukkan ke dalam skuad utama pada perlawanan ini.. Jika tidak cergas ini bermaksud berkemungkinan besar Walcott akan mengisi kekosongan tersebut.. Adios!!

0 comments:

Post a Comment