05 April 2010

News against Barca

Atikah ada beberapa berita baik dalam persediaan skuad Arsenal berkunjung ke Nou Camp.. Atikah telah menspy Barcelona untuk mengetahui berita-berita terkini skuad mereka dan kecederaan-kecederaan terkini yang di alami mereka..

Berita baik buat pasukan Arsenal apabila penjaring 2 gol di Emirates Stadium minggu lalu iaitu Zlatan Ibrahimovic disahkan akan terlepas aksi menentang Arsenal selepas mengalami kecederaan di betisnya..

Sementara itu penyerang muda berbakat Barcelona iaitu Jeffren Suarez mengalami kecederaan betis dan Yaya Toure pula mengalami kecederaan di buku lalinya.. Kedua-duanya mungkin akan terlepas aksi menentang Arsenal.. Namun masih belum ada sebarang pengesahan..

Sementara itu.. 2 pertahanan tengah Barcelona iaitu Gerard Pique dan Carlos Puyol tidak akan beraksi disebabkan pergantungan perlawanan.. Jadi Rafuel Marquez, Gabriel Milito ataupun Dmytro Chygrynskiy akan mengisi kekosongan tersebut.. Tapi sudah semestinya ketiadaan Puyol dan Pique akan mencacatkan bahagian pertahanan Barcelona..

Namun berita buruknya ialah Andres Iniesta akan kembali ke dalam pasukan selepas terlepas perlawanan minggu lepas akibat kecederaan.. Eric Abidal juga akan kembali selepas mengalami kecederaan minggu lepas..

Untuk team Arsenal pulak tiada kecederaan terkini dengan sah Arsenal kehilangan Cesc Fabregas, Andrei Arshavin dan juga tonggak pertahanan William Gallas akibat kecederaan serius..

Sol Campbell perlu cergas jika dia mahu beraksi pada pusingan kedua Champions League di Nou Camp.. Song yang mengalami kecederaan groin disahkan akan beraksi di Nou Camp.. Esok atau malam ini baru kita akan tahu kesemua pasukan yang akan ke Nou Camp.. Namun inilah bayangan 18 pemain tersebut..

MANUEL ALMUNIA
LUKASZ FABIANSKI
BACARY SAGNA
EMMANUEL EBOUE
THOMAS VERMAELEN
MIKAEL SILVESTRE
SOL CAMPBELL (jika cergas)
GAEL CLICHY
ARMAND TRAORE
ALEX SONG
ABOU DIABY
SAMIR NASRI
THEO WALCOTT
NICKLAS BENDTNER
EDUARDO
CARLOS VELA
DENILSON
TOMAS ROSICKY
FRAN MERIDA (kalau Campbell x turut serta)

0 comments:

Post a Comment