06 April 2010

Kunjungan ke Nou Camp

Awal pagi ini, Arsenal akan berkunjung ke Nou Camp untuk pusingan kedua peringkat suku akhir Champions League.. Perlawanan ini akan disiarkan secara langsung oleh Astro ESPN pada pukul 2.40 pagi ini..

Berita kecederaan terbaru ialah Tomas Rosicky mempunyai peluang 50-50 untuk beraksi menentang Barcelona awal pagi ini selepas diterjah keras oleh Karl Henry dari belakang minggu lepas..

Sementara itu peluang untuk Campbell beraksi awal pagi ini terlatak 100% ditangannya.. Wenger menegaskan jika Campbell mengatakan dia cergas dan pulih dari kecederaan hamstringnya dia akan membenarkan Campbell beraksi..

Arsene Wenger cukup terdesak selepas Alex Song pada minit-minit akhir disahkan tidak akan beraksi selepas damaged his cartilage semasa perlawanan menentang Wolves minggu lepas.. Jika Campbell gagal cergas sudah semestinya Silvestre akan bergandingan bersama Vermaelen di mana Wenger tidak menyukai gandingan ini kerana kedua-duanya berkaki kiri..

ALMUNIA
SAGNA-----SILVESTRE/CAMPBELL-----VERMAELEN-----CLICHY
NASRI-----DENILSON-----DIABY
WALCOTT-----BENDTNER-----EDUARDO/ROSICKY

Atikah harap Arsenal mampu mara ke peringkat separuh akhir.. Kita perlu elakkan tewas dan seri.. Jika nak seri pun pastikan lebih dari 2-2.. Jika kita berjaya seri sekurang-kurangnya 3-3 kita sudah boleh ke separuh akhir atas gol tempat lawan..

Gunakan ketempangan Barca di bahagian pertahanan.. Dengan Pique dan Puyol x ada.. Sudah semestinya pertahanan Barca agak goyah sedikit.. Dan ketiadaan Ibrahimovic juga mampu melegakan sedikit pertahanan Arsenal..

Sedikit transfer rumours.. Penyerang Wigan berusia 24 tahun iaitu Hugo Rodallega dilaporkan telah menarik minat Arsene Wenger.. Wenger juga dilaporkan bersedia melaburkan 10 juta pound untuk mendapatkan khidmat Rodallega sebaik sahaja pintu perpindahan dibuka.. Adios!!

P/S : Jangan lupa ke blog Arsenal Ladies Malaysia untuk post match Arsenal Ladies 4-0 Chelsea Ladies.. Arsenal Ladies mara ke separuh akhir Piala FA dan akan bertemu Everton..

0 comments:

Post a Comment