20 April 2010

Respon Wright tentang Wenger

Lagenda Arsenal Ian Wright mewakili kesemua fans Arsenal untuk memaksa Wenger berlaku jujur dengan fans Arsenal yang cukup setia walaupun sudah 5 musim Arsenal gagal menjulang sebarang piala berprestij..

Wright yakin yang Wenger akan kekal kerana dia tidak nampak pengganti yang cukup sesuai untuk kerusi panas di Arsenal.. Terutama sekali salah satu faktor pemain terbaik dunia menyertai Arsenal ialah kerana kewibawaan Arsene Wenger..

Wright mengakui Arsenal mempunyai masalah kewangan semasa membina Stadium Emirates.. Namun pengurusan Arsenal menegaskan kewangan kelab berada di situasi yang baik.. Namun Wenger suka memeningkan fans Arsenal dengan tahap kewangan pasukan selepas tidak mahu berbelanja besar..

Dan Wright mahu Wenger mengakui yang dia sebenarnya agak keras kepala dalam banyak hal.. Namun ada satu pendedahan oleh Wright yang cukup menarik perhatian Atikah iaitu tentang Emmanuel Adebayor.. Ian Wright mengakui yang dia tidak pernah menyukai Adebayor..

Bagi Atikah Ian Wright betul.. Walaupun dia sepatutnya menghormati Arsene Wenger, namun dia ada hak untuk meluahkan pendapatnya.. Terutama sekali dia amat memahami dengan kehendak dan perasaan fans Arsenal selepas Arsenal menuju kepada 5 musim berturut-turut tanpa sebarang piala..

Arsene Wenger patut mula jujur dengan kesemua fans Arsenal yang kini berbelah bahagi sama ada mahu Wenger kekal atau pergi.. Seperti apa yang Ian Wright katakan.. Fans Arsenal berhak untuk mengetahui perkara yang sebenarnya..

Sementara itu Mikael Silvestre terus dikritik selepas lagenda pertahanan Arsenal, Lee Dixon mengkritik aksi yang ditampilkan Silvestre semasa menentang Wigan walaupun menjaringkan satu gol.. Ianya kerana ketidak bolehan Silvestre menutup peluang pemain Wigan..

Lupakan sebentar skuad lelaki Arsenal.. Arsenal Ladies menuju ke final FA Cup malam ini untuk kejuaraan kedua mereka musim ini di bawah bimbingan Laura Harvey dan yang kelima berturut-turut menjulang kejuaraan piala FA (tempoh di mana satu piala pun pasukan lelaki Arsenal x julang sebarang piala walaupun FA Cup)..

Semoga berjaya kepada skuad Arsenal Ladies yang akan menentang Everton malam ini.. Harap-harap menang.. Kalau boleh Atikah nak hari ini terus mengembirakan selepas Atikah berjaya membantu skuad bola baling Atikah menjuarai kumpulan dalam pertandingan bola baling U-18 peringkat daerah..

Di mana Atikah ada melepaskan gol ala-ala gol penyamaan Wigan minggu lepas di mana bola tersebut berjaya Atikah tangkap namun ianya terlepas dan terus menerjah jaring.. Ianya disebabkan dah rezeki pemain itu dan sebab glove gagal melekat dengan bola tersebut.. Adios!!

0 comments:

Post a Comment