15 April 2010

Major blast for Arsenal

Peluang Arsenal memenangi liga semakin tipis selepas Arsenal gagal menewaskan Tottenham di White Hart Lane apabila tewas 2-1 dengan Thomas Vermaelen terpaksa dikeluarkan seawal minit ke-19 selepas mengalami kecederaan.. Ianya menjadi antara punca Arsenal tewas pagi tadi..

ALMUNIA
SAGNA-----CAMPBELL-----VERMAELEN-----CLICHY
EBOUE-----DENILSON-----DIABY
NASRI-----BENDTNER-----ROSICKY

Nicklas Bendtner meneruskan aksi konsistennya di hadapan pintu gol apabila menjaringkan gol untuk Arsenal pada minit ke-85.. Namun ianya masih belum mencukupi untuk Arsenal menewaskan atau seri dengan Tottenham..

Kembalinya semula Robin Van Persie masih belum mampu memastikan Arsenal mengutip 3 mata penuh.. RVP di bawa masuk pada minit ke-67 untuk menggantikan Denilson.. Namun kemasukkannya hanya berjaya membantu Arsenal menjaringkan 1 gol berbanding 2 gol yang diperlukan untuk seri..

Namun kemasukkan RVP jelas sekali memberikan impak walaupun dia tidak beraksi selama 5 bulan.. Diharapkan RVP mampu membantu Arsenal menjulang kejuaraan liga musim ini walaupun ianya semakinn tipis..

Namun bolas sepak segalanya tidak mustahil.. Dengan Tottenham akan menentang Chelsea hujung minggu ini.. Jika mereka berjaya menewaskan Chelsea mungkin masih ada lagi peluang untuk Arsenal.. Kita tidak boleh berhenti berharap selagi musim ini belum tamat.. Kerana segala-galanya mampu terjadi..

Arsenal mampu menang atau sekurang-kurangnya seri jika Mikael Silvestre menampilkan aksi yang lebih cemerlang.. Silvestre gagal mengawal Gareth Bale untuk sebenarnya gol kemenangan Tottenham.. Sejujurnya Atikah kecewa dengan aksi Silvestre terutama sekali semasa gol kedua Tottenham..

Sementara itu Vermaelen berdepan diketepikan sepanjang baki musim ini selepas staf perubatan Arsenal mengesahkan yang Vermaelen mengalami kecederaan betis yang sama seperti yang di alami Arshavin dan Gallas.. Ini bermakna yang Vermaelen terpaksa direhatkan selama 2-3 minggu.. Adios!!

0 comments:

Post a Comment