10 July 2010

Koscielny akui terkejut

Laurent Koscielny membuat pengakuan yang dia terkejut apabila menerima tawaran daripada Arsenal selepas hanya semusim beraksi di peringkat tertinggi selepas di bawa Lorient ke Ligue One daripada kelab Ligue Two musim panas lepas.. Koscielny yang diakui sebagai pemain pertahanan paling konsisten di Ligue One musim lepas juga mengakui peluang ini sukar untuk ditolak..

Koscielny mengakui yang dia tidak berfikir dua kali untuk menyertai Arsenal kerana baginya peluang sebegini mungkin hanya akan hadir sekali dalam seumur hidupnya.. "I was really surprised that Arsenal could be interested in a Lorient player with one season of Ligue 1 football in his legs.. In my head, it was clear that I had to go there.. A chance like this, it comes maybe once in your whole career.. I did not want to miss it.."

Koscielny juga menceritakan perasaannya di Arsenal pada minggu pertamanya dan semasa turun berlatih buat pertama kalinya bersama sebahagian rakan sepasukan barunya.. "
It's another world!! When you see the training centre or the stadium, it is really huge.. It’s been a week since I joined and everyone’s put me at ease.. I'm back down to earth.. The goal now is to play.."

Koscielny juga memuji pengurusan FC Lorient yang akhirnya bersetuju dengan tawaran terakhir Arsenal selepas dipujuk Koscielny walaupun dilaporkan mereka mahukan lebih daripada apa yang dipersetujui mereka semasa melepaskan Koscielny minggu lepas.. "
They wanted lots of money.. But they also knew that for a player, they could not refuse Arsenal.. They did not put spokes in the wheels.."

Atikah harap Koscielny mampu menyesuaikan diri di Arsenal secepat yang mungkin dan membuktikan kepada dunia yang Wenger sekali lagi membuat pemilihan yang tepat untuk membawanya ke Arsenal.. X sabar rasanya Atikah nak tunggu aksi pertamanya di Arsenal.. Adios!!

2 comments:

shahril said...

sudah tentu atiqah...x sabar2 tunggu perlawanan pertama epl antara arsenal dan liverpool....

10.7.10
zizie said...
This comment has been removed by the author.

Post a Comment