20 July 2010

RVP yakin Fab4 kekal

Robin Van Persie bersuara tentang kemungkinan kapten pasukan Arsenal, Cesc Fabregas akan berhijrah ke Barcelona.. Van Persie meluahkan keyakinannya yang Fabregas akan terus kekal di Arsenal kerana dia percaya yang Fabregas masih sayangkan Arsenal..

"He is our captain and we want to keep him.. That is why we didn't listen to any offers. We do not just give in because somebody wants somebody from us.. I believe Cesc loves the club and I am confident the story will end there.. We want Cesc at our club next season and that is it. The talking has stopped and we never wanted it to start.."

"It is vital for a striker to have a midfielder behind you who is looking for you when he has the ball.. In fact, it can make the difference between winning the World Cup or not.. I have that connection with Fabregas.. When I play with Cesc behind me, it is pure magic.. He has an incredibly quick mind.. He is always thinking three steps ahead.."

Atikah rasa dalam masa yang sama juga Van Persie mendedahkan sebab mengapa beliau gagal memberikan banyak impak dalam skuad Belanda semasa Piala Dunia yang lalu.. Kerana tiadanya sentuhan ajaib daripada kapten Fabregas.. Ialah dalam skuad Belanda dia pulak yang kena inspirasikan Robben dengan Sneijder..

Bila dekat Arsenal dia tunggu je depan pintu gol tu.. Gerenti si Fabregas bagi bola dekat dia.. X pun dia akan buat gerakan dengan Fabregas dan muncullah gol.. Bagi Atikah kalau Arsenal boleh memastikan Fabregas dan Van Persie kekal cergas musim depan.. Tiada masalah lagi untuk Arsenal memenangi sesuatu musim depan..

Namun x dilupakan juga sedikit ataupun mungkin banyak bantuan daripada pemain lain untuk memback up mereka berdua ini.. Apa-apa pun Atikah x sabar nak tengok first game Arsenal dalam saingan EPL nanti bertemu Liverpool.. Adios Amigos!!

7 comments:

sab said...

masa WC robben n sneijder bkn main bertiga dgn persie, byk main berdua je
persie umpama lone ranger kat wc..tak guno btol anjang robben tu...

21.7.10
shahril said...

tahu pun...roben oh roben...janji arsenal kuat dari semasa ke semasa dan fabregas kekal di arsenal

21.7.10
MrZuRied said...

betul tue...ak perhatikan rvp mcm bkn striker...die plak yg kene lorong bola kat 2 malaun nie...nie kes xsedar posisi la nie

21.7.10
sab said...

tu ar psl..tp fab tu dah gedik2 nk pindah barca camno?huu
cume cam skrg ni dia nk jaga ati AW n fans arsenal je..hai ontahlah..

21.7.10
Sazly Salfarina said...

fab kan penah cakap, wenger keluar dia pon keluar la. Kalau fab masuk barca, mau jadik simpanan je cam henry ngan hleb. Player arsenal hanya sesuai main taktik arsenal jer, kalau keluar tak menjadik punye.

21.7.10
RAZUbA said...

btul2..
jgn ingat diaorg hbt kt arsenal,
dioarg akn hbt kt klab2 lain gk..

21.7.10
zizie said...

saat masanye sudah tiba.,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

21.7.10

Post a Comment