31 July 2010

Cristian Zapata confirm Arsenal interest

Walaupun Per Mertesacker merupakan pilihan utama Arsene Wenger untuk mengisi kekosongan yang ditinggalkan Sol Campbell, namun Wenger bersiap sedia dengan segala kemungkinan terutama sekali jika Arsenal gagal memikat tonggak pertahanan Werder Bremen itu apabila Zapata telah mengesahkan yang Arsenal dan beberapa kelab lain berminat dengan khidmatnya..

Tapi setelah Atikah siasat dengan terperinci sebenarnya Zapata dan Mertesacker merupakan pertahanan yang cukup diperlukan Wenger.. Dengan Serdar Tasci mintak maaflah sebabnya bagi Atikah Tasci merupakan pertahanan yang sudah Arsenal ada.. Zapata boleh bermain di mana-mana posisi pertahanan dan badannya juga tegap..

Sementara Mertesacker pula mempunyai kelebihan ketinggian dan bertubuh sasa dan juga terjahan bersih.. Namun sejujurnya kalau Wenger nak beli dua pertahanan kedua-dua mereka ini cukup sesuai untuk Arsenal.. Namun disebabkan Nordtveit telah memberikan cabaran untuk peluang skuad utama, Wenger hanya perlu beli seorang pertahanan sahaja lagi..

Namun kita tidak tahu apa yang Wenger akan lakukan.. Wenger selalu membuat kejutan.. Dan walau apa pun pilihan Wenger, Wenger always right.. Apa yang penting sekarang ini kita teruskan aksi cemerlang malam ini.. Harap-harap Arsenal menang.. Tidak kiralah menang besar atau tipis.. Janji menang dan mendominasi perlawanan.. Adios!!

0 comments:

Post a Comment