28 July 2010

Injury news

Arsene Wenger mengesahkan yang Johan Djourou akan kembali pulih semasa kempen Emirates Cup selepas mengalami kecederaan hamstring.. Kecederaan Rosicky pula tidak perlu dirisau kerana beliau hanya mengalami kecederaan groin.. Wenger membuat keputusan tidak membiarkan Rosicky beraksi awal pagi adalah untuk mengelak sesuatu yang buruk berlaku..

Namun berita buruknya ialah penyerang semakin meningkat naik, Nicklas Bendtner disahkan akan terlepas aksi pembukaan musim akibat kecederaan groin yang berulang-ulang sejak musim lepas.. Wenger juga mengesahkan staf perubatan Arsenal masih belum dapat mengenal pasti sama ada serius ataupun tidak kecederaan sebenarnya Bendtner..

Denilson dan Abou Diaby yang turut mengalami kecederaan disahkan Wenger akan kembali ke dalam pasukan semasa menentang Legia Warsaw pada perlawanan persahabatan terakhir Arsenal semasa berkunjung ke Poland pada 7 Ogos nanti..

Arsene Wenger juga telah mengesahkan tarikh kembalinya semula kapten pasukan dan penolong kapten pasukan.. Iaitu pada 5 Ogos ini.. Namun Wenger memberitahu yang beliau tidak pasti akan menurunkan dua tonggak utama itu semasa perlawanan terakhir persahabatan dan semasa perlawanan pertama EPL menentang Liverpool..

Semuanya bergantung dengan tahap kecergasan dua nadi utama Arsenal ini.. Wenger juga memberitahu yang berita Fabregas akan bertemunya dan Barcelona semakin hampir mendapatkan Fabregas hanyalah khabar angin.. Wenger sekali lagi menegaskan yang Fabregas bukan untuk dijual dan beliau juga tidak mahu sekali lagi menjual pemain terbaiknya.. Berikut ialah kenyataan Wenger..

"It is only noise.. In our job we have to deal with what we can master.. What we cannot influence is not to worry about.. We have learned about that and I believe that in a big club you have to live with those kind of noises without being disturbed.. I am very happy with Cesc and we are all very happy at the Club with Cesc.. He is a very important player for us, he is our captain and we have worked very hard [for him] to be the future of our team and that is why we are always adamant about [not] letting him go.."

Sebelum Atikah tamatkan artikel ini.. Atikah harap mari kita beramai-ramai join petition ini untuk memastikan Barcelona dikenakan tindakan sewajarnya keranan cuba mendapatkan Cesc Fabregas dengan cara yang salah.. Ianya melanggar peraturan dan cukuplah Arsenal dikenakan seperti ini.. This is must be stopped.. Adios!!!

3 comments:

Unknown said...

Mari semua fan2 arsenal join petition untk memastikan Bercelana dikenakan tindakan sewajarnya.. fight 4 your rights...

28.7.10
Sazly Salfarina said...

booooooo barcelona!!!

28.7.10
zizie said...

boooooo bangsatlona & Manchester united!!!

31.7.10

Post a Comment