04 August 2010

Emir Spahic join Arsenal ??

Rumours yang satu ini makin lama makin panas..Spy Atikah ada beritahu tentang rumours ini tapi Atikah buat x tahu sahaja kerana Atikah tidak rasa ianya akan berlaku.. Namun komen terkini pertahanan Bosnia berusia 30 tahun, Emir Spahic yang mewakili kelab Montpellier HSC dari Ligue 1, membuatkan Atikah tiada pilihan selain menyampaikan rumours tersebut..

Menurut spy Atikah pada mulanya Spehic merupakan back up jika Arsenal gagal mencapai kata persetujuan untuk mendapatkan Per Mertesacker.. Namun berita tersebut kini bagaikan hilang seketika dan munculnya rumours ini.. Spehic memberitahu yang Arsenal kini mengadakan rundingan dengan Montpellier dan jika segalanya berjalan lancar beliau akan mengemas begnya untuk ke Utara London..

Spehic juga mengakui dia merupakan peminat Arsene Wenger dan menegaskan yang Arsenal merupakan kelab yang bagus dan berharap pasukan dapat berkerjasama.. "The most important thing is that so far the negotiations go as planned and that the transfer could be completed soon.. Arsenal is a great club, I’m an admirer of Arsene Wenger and I hope that Montpellier will cooperate.."

Atikah dengar Spehic ini merupakan pertahanan yang bagus.. Beliau yang menyertai Montpellier musim lepas sebelum melanjutkan kontraknya sehingga 2014 pada Januari lalu menjaringkan gol dalam debutnya dan pernah menjaringkan gol menentang bekas kelab Koscielny, FC Lorient.. Beliau juga merupakan kapten pasukan skuad kebangsaannya..

Menjaringkan 2 gol dalam 35 perlawanan bersama skuad kebangsaan Bosnia.. Atikah rasa ada bagusnya kehadiran Spehic dalam pasukan.. Pengalamannya.. Namun beliau tinggi.. Ketinggiannya ialah sama seperti Vermaelen.. Arsenal perlukan pertahanan yang mampu mengeluarkan set piece seperti Mertesacker yang tinggi tu..

Namun Wenger tempoh hari mengesahkan dia perlukan sekurang-kurangnya seorang lagi pemain pertahanan.. Dan beliau juga mengesahkan secara idealnya Arsenal memerlukan seorang atau dua pemain baru.. Adakah ini bermaksud yang Arsenal akan membawa masuk dua pemain pertahanan baru?? Iaitu Spehic dan Mertesacker..

Kalau macam itu x adalah Atikah kecewa sangat sebab sain Spehic.. Ialah bukannya apa, masa Emirates Cup hari itu dah terang-terangan Arsenal ada masalah dengan bahagian pertahanan tiada pemain tinggi untuk meyelamatkan keadaan sewaktu set piece.. Namun jika benar apa yang dikatakan Spehic ini Atikah amat tidak sabar untuk menantikan kehadirannya di Arsenal..

Ingat lagi tentang propek masa depan Arsenal, Sanchez Watt?? Arsenal telah mengesahkan yang Watt akan dipinjamkan selama semusim kepada Leeds United yang akan beraksi di liga Championship selepas cemerlang selama dua bulan musim lepas di Ellen Road.. Di sini kenyataan Watt semasa disahkan kembali semula ke Leeds..

"It feels good to be back.. Everyone is happy to see me and hopefully I can do the business.. I had a little run near the end of last season and proved myself to the manager and the fans.. The formation is similar to Arsenal and I'm going to here to give my all.."

"As I've said the formation is similar to Arsenal here and I'll probably play on the wing as I would at Arsenal.. If I do the work here people will take notice.. Leeds is a big club and if you do well here it goes around quick.. People are talking about how well Leeds could do and I want to help the club go up again.. Arsenal know I want to prove myself and I enjoyed myself here.."

P/S : Cesc Fabregas akan sampai di London hari ini waktu London selepas melawat kampung halamannya (dan media Malaysia buat cerita yang Fabregas rindukan kampungnya dan macam biasa menyakitkan hati fans Arsenal) sebelum kembali menjalani latihan esok.. Dan jutaan terima kasih atas 3000 ribu lebih pengunjung dalam blog ini.. Adios..

2 comments:

sab said...

ala cesc tu tak hbs2 la rindu kg halaman..nk brth tak sbr2 nk blah ar tu..

4.8.10
atikah said...

sab.. kalau sab duduk kat england sementara keluarga dan teman2 rapat sab ada kat malaysia ataupun sepanyol, x ke sab rindu dkt diorang?? rindu dkt kpg halaman.. atikah pun akn rindu.. itulah hakikat manusia.. lainlah kalau x de perasaan.. org giler pun ada gak perasaan (sesetengahla).. Allah cipta manusia dgn mcm2 perasaan.. rindu salah satunya.. itu hakikat yg x boleh diubah dn kita kena terima hakikat tu..

fabregas dah kata dah bukan salah dia pulang ke sepanyol.. sepanyol tmpt lahirnya..atikah mmg setuju.. x salah fab rindu atau pulang ke sepanyol.. media yg besar2 kan cerita.. namun percayalah bertapa rindunya beliau dkt sepanyol, hatinya ttp ada arsenal dan dia tahu tanpa arsenal dia x akan si bagus ini.. lagi satu, fabregas nie baik sebenarnya.. jaga hati kedua-dua belah pihak.. jaga hati fans arsenal dan jaga hati fansnya di sepanyol..

4.8.10

Post a Comment