21 August 2010

News before game against Blackpool

Arsene Wenger semasa sidang akhbar sebelum perlawanan menentang Blackpool telah menolak dakwaan yang beliau telah mengemukakan tawaran kedua untuk mendapatkan khidmat Mark Schwarzer..

"I am not responsible for the Fulham statements.. I never speak about the transfers, the offers, anything made about the players, because we have so many talks in football that are never concluded.. It is always simple if you want to buy a player and the club doesn't agree: they say no so there is not a lot to talk about.."

Arsene Wenger juga mengesahkan minat beliau terhadap Sebastien Squillaci, namun Arsenal belum hampir untuk mendapatkan khidmatnya kerana Wenger masih mempertimbangkan beberapa pilihan lain.. "There is not a lot to say but he [Squillaci] is one of the players we look at.."

"It is easier on the goalkeeper front because we are not short of numbers.. With central defenders we are short number-wise so we look at him and he's one of the defenders we look at.. But we are far from being close to signing him.."

Arsene Wenger juga memberikan petunjuk bahawa fans Arsenal mungkin akan menyambut kemungkinan dua pemain baru sebelum jendela perpindahan ditutup pada 1 September ini.. Namun ianya bergantung kepada peluang.. "It depends on the opportunities.. It is difficult for me to say 'I don't buy anybody any more' and it is difficult to say 'I will bring two or three more players' if I am not on the verge of signing anyone.."

Arsene Wenger juga memberitahu beliau cukup faham dengan situasi Manuel Almunia yang tidak gembira dengan situasi terkini masa depannya selepas rumours semakin panas yang Wenger akan membeli penjaga gol baru namun Wenger yakin Almunia cukup kuat untuk menghadapinya..

"It has been unsettling.. It is a very sensitive subject which is difficult for me to talk about.. You can understand that he is unsettled by that situation but on the other hand, when you play at Arsenal, that's what you have to deal with.. You have to be strong enough to deal with that and I believe he is.."

"Jens Lehmann had to deal with that situation because at some stage I took him out of the team and played Almunia so competition is part of our world.. We have to accept that.. I understand completely that it is not always easy but it is our world.."

William Gallas telah melengkapkan perpindahannya ke Tottenham Hotspurs dan Arsene Wenger telah mengeluarkan kenyataan kepada fans Arsenal supaya menunjukkan rasa hormat kepada bekas kapten Arsenal ini.. Kerana beliau cukup faham mengapa Gallas menyertai Spurs kerana beliau boleh menyertai mana-mana pasukan dan memilih yang terbaik..

Wenger juga mengakui semasa perjanjian dengan Gallas semakin mencapai kata buntu beliau memberikan perhatiannya untuk mendapatkan Koscielny namun tidak kecewa dengan keputusannya.. Atikah rasa kita x payahla boo teruk2 si Gallas nie, kecuali kalau dia cuba nak cederakan pemain Arsenal..

Atikah rasa Atikah faham apa yang cuba dikatakan Wenger.. Tetapi kita perlu ingat Gallas banyak berjasa kepada kita.. Dia hormat dan mengetuai Arsenal dengan sepenuh hatinya kepada Arsenal.. Atikah rasa mungkin kita patut berikan ruang untuk Gallas bernafas sikit.. Ialah sehingga dia tidak melakukan perkara yang gila macam cuba nak mencederakan pemain terbaik kita..

Okeylah untuk sedikit pre match menentang Blackpool, Denilson disahkan akan tersisih kerana Wenger tidak mahu mengambil sebarang risiko dengan menurunkan Denilson yang masih belum cergas.. Namun beliau dijangka kembali semula minggu depan.. Berikut ialah kemungkinan barisan kesebelasan utama..

ALMUNIA
SAGNA-----DJOUROU-----VERMAELEN-----CLICHY
FABREGAS-----SONG-----DIABY
ARSHAVIN-----CHAMAKH-----VAN PERSIE

Atikah x pasti sama ada Fabregas akan beraksi sebagai kesebelesan utama ataupun tidak.. Tapi Atikah harap sangat yang beliau akan mengetuai Arsenal kerana Arsenal x akan pernah sama jika bukan beliau yang mengetuai Arsenal.. Game malam ini akan disiarkan secara langsung pada pukul 10 malam di Astro ESPN saluran 812..

Sementara itu Atikah boleh sahkan yang Armand Traore tidak akan ke mana-mana selepas perjanjian di antara Benfica dan Traore gagal mencapai kata putus.. Di mana Benfica tidak bersetuju dengan personal contract dengan Traore.. Dan atas disebabkan itu Benfica telah menamatkan minat mereka untuk mendapatkan Traore walaupun Arsenal telah bersetuju dengan nilai perpindahan bernilai 3.4 juta pound..

Dengan 2 juta pound di bayar dahulu dan Arsenal juga bakal menerima 25% wang dari hasil penjualan Traore nanti.. Dan untuk makluman anda juga Traore telah pun terbang ke Portugal untuk menjalani ujian perubatan namun disebabkan Benfica dan Traore gagal capai kata persetujuan, Traore akan terbang kembali ke London dan menjalani latihan seperti biasa dan buat masa ini tiada kelab lain yang menunjukkan minat untuk khidmatnya.. Adios!!

6 comments:

ZAIR13PJS said...
This comment has been removed by the author.
ZAIR13PJS said...

Hah?Arshavin main belah kanan??Biar betul? Dia lebih sesuai main belah kiri.Dan Van Persi main belah kanan.

21.8.10
FakhruL_razi said...

tbalik la atikah..arshavin x ska p0sisi tu

21.8.10
kyo_9 said...

sian Traore..

21.8.10
zizie said...

betul2 arshavin main belah kiri bukan belah kanan.

21.8.10
atikah said...

x kisahla.. nnt mase game ntah mana2 posisi pemain arsenal main.. defend jadi striker, striker jadi defend..

21.8.10

Post a Comment