30 August 2010

Jack Wilshere di tahan Polis !!

Pada 3 pagi waktu London bersamaan dengan pukul 10 pagi waktu Malaysia, Jack Wilshere telah ditahan pihak polis berhubung dengan kejadian seorang wanita telah dicederakan sehinggakan sikunya patah dan terseliuh.. Wilshere telah ditahan bersama rakannya semasa meninggalkan tempat kejadian dengan menaiki teksi.. Namun Wilshere dan rakannya telah dilepaskan dengan jaminan polis sehingga pertengahan bulan oktober ini..

Namun jurucakap Jack Wilshere telah menolak laporan yang Wilshere yang melakukannya selepas menegaskan Wilshere merupakan saksi penting semasa kejadian tersebut dan merupakan orang yang bertanggungjawab memainkan peranan untuk menenangkan keadaan.. Jadi atas disebabkan itu Wilshere tidak akan menerima sebarang hukuman..

Wilshere juga akan memberikan kerjasama penuh kepada pihak polis yang menjalankan siasatan ini.. Arsenal telah pun diberitahu tentang kejadian ini namun tenang selepas polis mengesahkan yang Wilshere hanya saksi penting kejadian tersebut.. Jadi semua fans Arsenal boleh bertenang.. Wilshere hanyalah saksi penting/utama kejadian tersebut..

So harap-harapnya polis akan menangkap siapa yang melakukannya dan melepaskan Wilshere.. Sementara itu, laman web rasmi Arsenal masih belum mengeluarkan sebarang kenyataan tentang perkara ini.. Namun Atikah yakin Wenger akan bercakap dengannya semasa sesi latihan nanti..

Kieran Gibbs dan Theo Walcott telah dipanggil Fabio Capello untuk perlawanan pertama peringkat kelayakan EURO 2012 menentang Bulgaria dan Switzerland.. So tahniah kepada mereka.. Tetapi kesian si Wilshere tidak dapat turut serta kerana diketepikan Capello walaupun kerap beraksi musim ini..

Okey berita terakhir.. Arsene Wenger kali ini tidak menolak kemungkinan bakal membawa masuk lagi pemain baru walaupun hanya tinggal sehari sahaja lagi sebelum pintu perpindahan ditutup.. Namun Wenger juga mengesahkan buat masa ini tiada perjanjian akan di capai.. Kenyataan Wenger ini semakin mengukuhkan dakwaan yang Schwarzer akan menyertai Arsenal..

Namun jika Schwarzer menyertai Arsenal, Almunia pastinya mahu meninggalkan pasukan.. Bagi Atikah, Wenger perlu memujuk Almunia kekal jika Schwarzer sertai Arsenal kerana mereka berdua boleh bersaing untuk tempat sebagai penjaga gol nombor satu Arsenal.. Selepas itu lepaskan mungkin Fabianski, Mannone ataupun Szczesny secara pinjaman untuk mengutip pengalaman.. Setuju x?? Adios!!

0 comments:

Post a Comment