18 August 2010

Nasri bakal terlepas aksi selama sebulan

Laman web rasmi Arsenal telah mengesahkan yang Samir Nasri bakal terlepas aksi selama sebulan selepas terpaksa menjalani pembedahan kecil di bahagian lututnya hari ini selepas mengalami kecederaan meniscal yang dialaminya semasa menentang Liverpool hujung minggu lepas..

Ini pastinya membuatkan fans Arsenal bersedih kerana Nasri kini berada di prestasi terbaiknya walaupun beliau masih gagal untuk mengalas tugas berat menjadi perencana Arsenal di bahagian tengah semasa ketiadaan kapten pasukan, Cesc Fabregas.. Apa-apa pun mari kita berharap supaya tiada sebarang komplikasi akan berlaku semasa pembedahan nanti..

Spy Atikah telah memberitahu yang presiden Cagliari telah mengesahkan yang Arsenal dan beberapa kelab lain telah pun membuat tawaran terhadap penjaga gol mereka iaitu Federico Marchetti namun tiada satu kelab pun yang bersedia membayar sejumlah 12 juta pound untuk khidmat penjaga gol nombor satu Itali itu di Piala Dunia selepas kecederaan Gianlugi Buffon..

Sementara itu Arsenal telah berjaya mendapatkan playmaker berusia 15 tahun VFB Stuggart, Serge Gnarby dengan Arsenal akan membayar 100 ribu pound kepada Stuggart.. Gnarby hanya akan menyertai Arsenal pada tahun 2011 selepas beliau genap berusia 16 tahun.. Gnarby telah memikat Steve Bould semasa ujian latihan selama 10 hari di Arsenal..

Gnarby bagaikan Fabregas yang baru kerana beliau mampu meledakkan banyak gol.. Beliau mampu beraksi di bahagian kanan mahupun sebagai shadow striker dan juga merupakan pemain tengah menyerang yang cukup kreatif.. Mari kita harap suatu hari nanti beliau mampu mengegar Arsenal seperti mana Fabregas mengegar Arsenal dahulu..

Gnarby boleh beraksi untuk German mahupun Ivory Coast.. Menurut spy Atikah, Gnarby akan menjalani latihan bersama Arsenal semasa Bundesliga bercuti semasa musim sejuk nanti untuk menyesuaikan diri dengan suasana di North London sebelum bersedia menyahut cabaran di akademi Arsenal.. Adios!!

1 comments:

zizie said...

asyik cedera je pemain arsenal ni

19.8.10

Post a Comment